فهرست مقالات وحید رضایی تبار


  • مقاله

    1 - مخاطره الگوریتم متروپلیس هستینگز روبینز مونرو در مدل‌های چند‌بعدی نظریه سؤال پاسخ در داده‌های دو ارزشی با در نظر گرفتن طول آزمون
    آموزش و ارزشیابی , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1401
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مخاطره الگوریتم MHRM در مدل های چند بعدی نظریه سؤال پاسخ در داده های دو ارزشی با در نظر گرفتن ابعاد و طول آزمون متفاوت مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش مورد استفاده آزمایشی واقعی و با استفاده از طرح پس‌آزمون چند گروهی بود. نمونه مورد مطالعه براساس چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مخاطره الگوریتم MHRM در مدل های چند بعدی نظریه سؤال پاسخ در داده های دو ارزشی با در نظر گرفتن ابعاد و طول آزمون متفاوت مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش مورد استفاده آزمایشی واقعی و با استفاده از طرح پس‌آزمون چند گروهی بود. نمونه مورد مطالعه براساس مطالعات شبیه‌سازی تحت شرایط مختلف متغیرهای مستقل در 27 حالت با 100 تکرار برای هر کدام ایجاد شد. مدل مورد استفاده مدل دو پارامتری چندبعدی لوجستیک و پارامترهای مورد بررسی شیب و دشواری سؤالات بود. جهت بررسی مخاطره هر یک از پارامترها در حالت‌های مختلف آزمایشی شاخص میانگین توان دوم خطاها مورد استفاده قرار گرفت. جهت تولید و تحلیل داده ها ار نرم‌افزارهای آماری R بسته های mirt، interactions، car و psych استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد الگوریتم MHRM در قیاس با الگوریتم‌های EM و MCEM دارای مخاطره کمتری است. این موضوع بویژه تحت شرایط داده‌هایی با ابعاد بالا (5 بعد) و طول آزمون کوتاه (15 سؤال) بیشتر مشهود بود. همچنین نتایج پژوهش نشان داد زمانی که ابعاد آزمون افزایش و طول آزمون کاهش می یابد، مخاطره برآورد پارامترها به طور معنی‌داری افزایش می‌یابد. در نتیجه می‌توان گفت کاربرد الگوریتم MHRM در داده‌های با تعداد ابعاد بالا و طول آزمون کوتاه ضروری است و به پژوهشگران توصیه می شود که از آن در تحلیل داده های با ساختار پیچیده از قبیل تعداد ابعاد بالا بهره گیرند پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تأثیر رهبری تحول گرا از طریق توانمندسازی روانشناختی بر نگرش شغلی کارکنان مورد مطالعه سازمان نقشه برداری کشور
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 2 , سال 8 , تابستان 1401
    هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر رهبری تحول گرا از طریق توانمندسازی بر نگرش شغلی کارکنان با توجه به نقش تعدیلگرتوانمندسازی روانشناختی در سازمان نقشه برداری کشور می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان سازمان نقشه برداری کشور در تهران می باشد که از طریق جدول مورگان تعداد چکیده کامل
    هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر رهبری تحول گرا از طریق توانمندسازی بر نگرش شغلی کارکنان با توجه به نقش تعدیلگرتوانمندسازی روانشناختی در سازمان نقشه برداری کشور می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان سازمان نقشه برداری کشور در تهران می باشد که از طریق جدول مورگان تعداد 181 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی با رویکرد کاربردی می باشد. روش گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و پیمایشی است. روش آزمون فرضیات تحقیق از طریق تحلیل عاملی و معادلات ساختاری می باشد.نتایج مربوط به آزمون فرضیات اول و دوم نشان می دهد مؤلفه های رهبری تحول گرا بر نگرش شغلی کارکنان و توانمندسازی کارکنان تاثیر مستقیم و معناداری دارد. نتایج فرضیه سوم نیز نشان داد توانمندسازی کارکنان موجب تقویت تأثیر رهبری تحول گرا بر نگرش شغلی کارکنان می گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تأثیر ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان در شرکت بیمه ایران
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 1 , سال 7 , بهار 1397
    هدف اصلی پژوهش بررسی تاثیر ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان شرکت بیمه ایران می باشد. جامعه آماری ، مشتریان شرکت بیمه ایران در تهران می باشند که براساس قاعده نمونه گیری از جامعه نامحدود؛ تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادف چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش بررسی تاثیر ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان شرکت بیمه ایران می باشد. جامعه آماری ، مشتریان شرکت بیمه ایران در تهران می باشند که براساس قاعده نمونه گیری از جامعه نامحدود؛ تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی انتخاب شده اند . روش پژوهش توصیفی پیمایشی با رویکرد کاربردی می باشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و پیمایشی است. روش آزمون فرضیه ها از طریق تحلیل عاملی و معادلات ساختاری می باشد. با توجه به نتایج آمار توصیفی؛ متغیرهای این پژوهش همگی دارای میانگین بالاتر از حد متوسط بوده اند، که نشان می‌دهد متغیرها در وضعیت مطلوب و رضایت بخشی قرار دارند. نتایج پژوهش نشان داد ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان تأثیر مستقیم و معناداری دارد ، و تصویر ذهنی از شرکت بر رفتار مشتریان تاثیر گذار نیست . پرونده مقاله