فهرست مقالات محمد جواد تاجیک


  • مقاله

    1 - نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال بر کاربرپژوهی از دیدگاه کاربران محیط‎های اطلاعاتی ( مطالعه موردی: وب‎سایت راهبری اصیل)
    دانش شناسی , شماره 4 , سال 14 , پاییز 1400
    هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال بر متغیرهای کاربرپژوهی از دیدگاه کاربران استفاده کننده از اطلاعات الکترونیک و دیجیتال به ویژه در وبسایت راهبری اصیل می‎باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی می‎باشد. ج چکیده کامل
    هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال بر متغیرهای کاربرپژوهی از دیدگاه کاربران استفاده کننده از اطلاعات الکترونیک و دیجیتال به ویژه در وبسایت راهبری اصیل می‎باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی می‎باشد. جامعۀ آماری شامل 50 نفر از کاربران وب‎سایت راهبری اصیل می باشد که به عنوان نمونۀ در دسترس و به روش غیرتصادفی ساده از میان کاربران وب سایت راهبری اصیل انتخاب شدند و پرسشنامۀ محقق‌ساخته با 30 سؤال در بین آن‎ها توزیع گردید و در نهایت 44 پرسشنامه تجمیع شد. جهت بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ[1] بر روی 44 پرسشنامه برابر با 937/0 است. به منظور سنجش روایی پرسشنامۀ مذکور با استفاده از روش همسانی درونی[2] روایی سازه[3] نتایج ضریب همبستگی بین هریک ازسؤالات مؤلفه ها درسطح خطای کمتراز 01/0 معنادار بوده‎اند که نشان می‎دهد پرسشنامۀ مذکور از روائی سازه بالایی برخوردار می‌باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و در بخش استنباطی (آزمون t تک متغیری) به کمک نرم افزار اس‎پی‎اس‎اس[4]بهره گرفته‎شد.یافته‎ها: ازدیدگاه کاربران، مدیریت اطلاعات دیجیتال برهرشش مؤلفۀ رضایت مشتری (64 درصد )، وفاداری به برند (61 درصد )، کیفیت خدمات (64 درصد )، تعهد روابط (63 درصد )، تمایل به خرید (62 درصد ) و همچنین تصویر ذهنی مشتری (61 درصد ) تا حد زیادی نقش داشته‎است.نتیجه گیری: میزان نقش مدیریت اطلاعات دیجیتال برکاربرپژوهی ازدیدگاه کاربران به صورت معناداری بیشترازحدّ متوسط بوده و مدیریت اطلاعات دیجیتال تاحد زیادی (63 درصد ) برکاربرپژوهی نقش داشته‎است.[1]. Cronbach's Confficient alpha[2]. Internal Consistency[3]. Construct Validity[4] . SPSS پرونده مقاله