فهرست مقالات مریم کازرانی


  • مقاله

    1 - ارزیابی جو سازمانی کتابخانه‌ها و رابطه‌ی آن با میزان رضایت کاربران مطالعه موردی کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
    دانش شناسی , شماره 2 , سال 11 , تابستان 1397
    هدف: با توجه به اهمیت جوسازمانی و از آنجایی که به نظر می‌رسد جوسازمانی سالم باعث ارتقاء خدمات به مشتریان می‌شود؛ هدف از این پژوهش ارزیابی جوسازمانی کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی و بررسی ارتباط آن با میزان رضایت مراجعان است. روش پژوهش: این پژوهش چکیده کامل
    هدف: با توجه به اهمیت جوسازمانی و از آنجایی که به نظر می‌رسد جوسازمانی سالم باعث ارتقاء خدمات به مشتریان می‌شود؛ هدف از این پژوهش ارزیابی جوسازمانی کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی و بررسی ارتباط آن با میزان رضایت مراجعان است. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات پیمایشی- توصیفی است. کلیه کارکنان کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مراجعان این کتابخانه‌ها، جامعه پژوهش حاضر را تشکیل می‌دهند و ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه بومی سازی شده کلایمت کوآل و پرسشنامه رضایت مراجعان صراف پور است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن، با کمک نرم افزار SPSS 19 انجام شده است. یافته ها: وضعیت جو سازمانی کتابخانه های مورد بررسی کمی بیش از میانگین (42/4) و وضعیت رضایت مندی کتابخانه های مورد بررسی نیز اندکی بیش از میانگین (3/3) به دست آمد. بین جوسازمانی و رضایت مراجعان در کتابخانه های دانشکده ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رابطه معناداری یافت نشد. نتیجه گیری: توجه مدیران کتابخانه های مورد بررسی به ابعاد مختلف جوسازمانی و رضایت مراجعان و تقویت ابعادی که میانگین نمره کمتری کسب کرده اند ضروری است. پرونده مقاله