فهرست مقالات نوید مهتاب


  • مقاله

    1 - تاثیر بازاریابی انگیزه گرا بر نیات رفتاری از منظر هواداران فوتبال بر حسب نقش تعدیلگر نوع دوستی
    مدیریت دانش در ورزش , شماره 10 , سال 4 , بهار 1403
    تحقیق حاضر توصیفی- همبستگی با استفاده از مدل معادلات ساختاری بود جامعه آماری تحقیق تمامی هواداران تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس بودند حجم نمونة، با توجه به روش مدلسازی معادلات ساختاری براساس تعداد گویه های ابزار پژوهش (حداقل دو برابر و حداکثر 10 برابر گویه ها) تع چکیده کامل
    تحقیق حاضر توصیفی- همبستگی با استفاده از مدل معادلات ساختاری بود جامعه آماری تحقیق تمامی هواداران تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس بودند حجم نمونة، با توجه به روش مدلسازی معادلات ساختاری براساس تعداد گویه های ابزار پژوهش (حداقل دو برابر و حداکثر 10 برابر گویه ها) تعیین شد. نمونه های پژوهش نیز به روش تصادفی انجام شد و با توجه به جامعه ی گسترده تعداد 110 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های تحقیق با استفاده از روش توصیفی و استنباطی تحلیل شدند و در نهایت مدل تحقیق به دست آمد که نتایج نشان داد بازار گرایی با نوع دوستی، نگرش هواداران به صورت مستقیم در سطح خطای 05/0 رابطه ی مثبت و معنی داری دارد. نوع دوستی با نیات رفتاری به صورت مستقیم در سطح خطای 05/0 صدم رابطه ی مثبت و معنی داری دارد. نگرش هواداران با نیات رفتاری به صورت مستقیم در سطح خطای 05/0 صدم رابطه ی مثبت و معنی داری دارد. همچنین بازاریابی انگیزه گرا بر نیات رفتاری از طریق نگرش هواداران فوتبال بر حسب نقش تعدیلگر نوع دوستی تاثیر دارد. نتایج نشان داد که مؤسسان باشگاه های ورزشی باید نسبت به ارتقای جایگاه خود و افزایش مزیت رقابتی برنامه ای راهبردی را با توجه به رقابت؛ یعنی توجه به مشتریان درنظر بگیرند. ایجاد هماهنگی یکی دیگر از بسترهای لازم برای رشد بازارگرایی است. توجه به نیازهای مشتریان متناسب با تغییرات محیطی، یکی از عواملی است که دراین زمینه مهم به نظر می رسد. پرونده مقاله