فهرست مقالات نرگس بنکدار


  • مقاله

    1 - ارائه مدل اهرم‌سازی برند باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد
    مدیریت بازاریابی , شماره 46 , سال 15 , بهار 1399
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل اهرم‌سازی برند باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران با رویکرد تأمین مالی انجام گردید. این پژوهش دارای رویکرد کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه اسناد بالادستی و مصاحبه‌های عمیق و باز چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل اهرم‌سازی برند باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران با رویکرد تأمین مالی انجام گردید. این پژوهش دارای رویکرد کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه اسناد بالادستی و مصاحبه‌های عمیق و باز با 15 نفر از نخبگان آگاه از موضوع مورد بحث قرار گرفت. روش نمونه‌گیری پژوهش، ‎روش نظری بود؛ نمونه‌گیری تا رسیدن مقوله‌ها به اشباع نظری ادامه یافت. ابزار پژوهش حاضر، مصاحبه‌های عمیق و اکتشافی بود. اعتبار یافته‌ها با روش‌های تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه‌های آزمایشی تعیین شد. برای تحلیل داده‌ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده گردید. یافته‌های حاکی از این است که فرآیند کدگذاری در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی شامل: موجبات علی از جمله برند، مقوله‌های مرکزی اهرم‌سازی برند با رویکرد تأمین مالی پایدار، راهبردها مانند توسعه مدیریتی، ویژگی‌های زمینه‌ای چون مکانیزم‌های آموزش، شرایط مداخله‌گر مانند عوامل قانونی و حقوقی و پیامدها شامل: تأمین مالی پایدار شناسایی شدند. به طور کلی می‌توان اذعان نمود برای اهرم‌سازی برند به راهبردهایی چون توسعه مدیریتی و زیرساخت‌ها نیازمندیم، لذا پیشنهاد می‌گردد برای ارتقا و رشد دانش، نگرش، رفتار ، نقش مدیریت منابع انسانی و باشگاه داری حرفه‌ای به صورت تخصصی‌تر توجه گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه مدل اثر اهرم‌سازی برند، شهرت برند بر استفاده مجدد مشتری و ارتقاء جایگاه استراتژیک باشگاه‌های ورزشی
    علوم ورزش , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1398
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل اثر اهرم‌سازی برند در شهرت برند و استفاده مجدد مشتری و ارتقاء جایگاه استراتژیک باشگاه‌های ورزشی انجام گردید. روش این پژوهش توصیفی بصورت علی بود که به روش پیمایشی انجام شد. با توجه نامشخص بودن جامعه آماری سقف نمونه آماری برای پژوهش های کمی 384 چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل اثر اهرم‌سازی برند در شهرت برند و استفاده مجدد مشتری و ارتقاء جایگاه استراتژیک باشگاه‌های ورزشی انجام گردید. روش این پژوهش توصیفی بصورت علی بود که به روش پیمایشی انجام شد. با توجه نامشخص بودن جامعه آماری سقف نمونه آماری برای پژوهش های کمی 384 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری این تحقیق، تصادفی طبقه‌ای نواحی شهر اصفهان انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری در این تحقیق پرسشنامه های استاندارد بود. این پرسشنامه ها که براساس اهداف تحقیق تنظیم گردید؛ در بخش های پرسشنامه های اهرم سازی برند، شهرت برند، استفاده مجدد مشتری و ارتقاء جایگاه استراتژیک برند بود. پس از انجام یک مطالعه مقدماتی و تعیین واریانس سؤالات؛ از طریق ضریب آلفای کرونباخ، ضریب پایایی پرسشنامه‌های اهرم سازی برند 75/0، شهرت برند 79/0، استفاده مجدد مشتریان 94/0 و ارتقاء جایگاه استراتژیک برند 75/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل یافته‌های این تحقیق از آزمون‌ معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که مقدار برآورد تاثیر اهرم‌سازی برند بر شهرت برند، استفاده مجدد مشتریان و ارتقاء جایگاه استراتژیک برند باشگاه‌های خصوصی به ترتیب34/0، 17/0 و 91/0 بود. مقدار برآورد تاثیر شهرت برند بر استفاده مجدد و ارتقاء جایگاه استراتژیک مشتریان باشگاه‌های خصوصی به ترتیب00/1 و 43/0 بود. از این رو می توان اذعان نمود بهتر است مدیران باشگاه ها با توجه به توانمندی های باشگاه های خود در جای‌دهی و ارتقاء برند خود یک ارزش ویژه خاص را معرفی نمایند. پرونده مقاله