فهرست مقالات زهرا نوبخت رمضانی


  • مقاله

    1 - رابطه بین بازارگرایی و نوآوری با توجه به نقش میانجی گری گرایش به کارآفرینی
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 2 , سال 2 , تابستان 1402
    در این تحقیق رابطه بین بازارگرایی و نوآوری با توجه به نقش میانجی گرایش به کارآفرینی در بانک صادرات استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی، پیمایشی و از نوع همبستگی محسوب می‌گردد. جامعه آماری شامل کارکنان بانک صادرات اس چکیده کامل
    در این تحقیق رابطه بین بازارگرایی و نوآوری با توجه به نقش میانجی گرایش به کارآفرینی در بانک صادرات استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی، پیمایشی و از نوع همبستگی محسوب می‌گردد. جامعه آماری شامل کارکنان بانک صادرات استان گلستان به تعداد 500 نفر می‌باشد. باتوجه به جدول کرجسی و مورگان، نمونه آماری تعداد 217 نفر برآورد گردید. همچنین جهت انتخاب نمونه مناسب از روش تصادفی ساده استفاده شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها نیز میدانی و کتابخانه‌ای و ابزار آن پرسشنامه‌های استاندارد می‌باشد. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط اساتید و روایی سازه توسط تحلیل عاملی تأیید شد. پایایی پرسشنامه‌ها نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها بر حسب فرضیه‌های این پژوهش، از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی، که جهت انجام تحلیل عاملی از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد بین بازارگرایی و گرایش به کارآفرینی با نوآوری رابطه معنی‌داری وجود دارد. بین گرایش به کارآفرینی و نوآوری رابطه معنی‌داری وجود دارد. بین بازارگرایی و نوآوری با توجه به نقش میانجی گرایش به کارآفرینی رابطه معنی‌داری وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Response Surface Modeling and Optimization of Effective Parameters for Zn(II) Removal From Aqueous Solution Using Gracilaria Corticata
    Journal of Chemical Health Risks , شماره 4 , سال 10 , تابستان 2020
    Biosorption of Zn(II) from aqueous solution by biomass marine alga, namely Gracilaria corticata was investigated in this paper. Four independent variables, including initial zinc concentration (50-150 mg L-1), initial solution pH (3-7), contact time (10-50 min), and bio چکیده کامل
    Biosorption of Zn(II) from aqueous solution by biomass marine alga, namely Gracilaria corticata was investigated in this paper. Four independent variables, including initial zinc concentration (50-150 mg L-1), initial solution pH (3-7), contact time (10-50 min), and biomass amount (1-2 g/100mL) were studied in the biosorption process. Optimization of the process conditions for maximizing Zn(II) removal from aqueous solutions by Gracilaria corticata was carried out using Box-Behnken design, including response surface methodology (RSM) based on 27 different experimental data. The optimal operating conditions for 95.0% removal of Zn(II) were as follows: initial zinc concentration of 100 mg L-1, initial solution pH of 5, contact time of 30.5 min, and biomass amount of 2 g/100 mL. In addition, the equilibrium isotherms were described by investigation of Langmuir and Freundlich isotherms. The Freundlich adsorption isotherm model well matched the experimental data (R2 = 0.981). The kinetic data fitted pseudo-second order model with a correlation coefficient of 0.9953. Gracilaria corticata was found to be well applicable for zinc removal based on the experimental results. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - اثرات عصاره آبی گیاه اسطوخدوس (Lavendula officinalis) بر تخمدان موش ماده بالغ
    زیست شناسی جانوری , شماره 2 , سال 9 , تابستان 1396
    عصاره آبی گیاه اسطوخودوس علاوه بر خواص آرامبخشی، در درمان قند خون و افسردگی موثر بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و قاعده آور می باشد. اما تاکنون اثر این گیاه، بر روی سیستم تولیدمثلی مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین در این پژوهش، اثرات عصاره آبی گیاه اسطو چکیده کامل
    عصاره آبی گیاه اسطوخودوس علاوه بر خواص آرامبخشی، در درمان قند خون و افسردگی موثر بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و قاعده آور می باشد. اما تاکنون اثر این گیاه، بر روی سیستم تولیدمثلی مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین در این پژوهش، اثرات عصاره آبی گیاه اسطوخدوس بر روی تخمدان موش نژاد Balb/C مورد بررسی قرار گرفته است. پس از تهیه عصاره آبی گیاه و مشخص شدن این که دوز کشنده ای برای آن وجود ندارد، آزمایش با انتخاب دوزهای 6، 12و 18 گرم بر کیلوگرم برحسب وزن بدن ادامه یافت و تزریق طی 12 روز به صورت درون صفاقی بر روی 65 موش انجام گرفت. نتایج هم زمان با گروه های تجربی (هر گروه: 15 موش)، گروه کنترل (عدم تزریق: 10موش) و شم (تزریق سرم فیزیولوژی: 10 موش) مقایسه شد. جهت اطمینان از نتایج، تجربیات فوق 2 بار تکرار شد. داده ها با نرم افزارSPSS 20 و تستDuncan و ANOVAبا شرط معنی داری 05/0 p< و 001/0 p< مورد سنجش قرار گرفت. در مقایسه نتایج با گروه کنترل، گروه های تجربی 1 و 2 کاهش معنی داری در قطر بزرگ و کوچک تخمدان (05/0 p<) و در گروه 3 افزایش معنی داری در تعداد فولیکول های اولیه (05/0p<) و کاهش معنی داری در تعداد فولیکول های ثانویه، درحال رشد، در حال رسیدگی، گراف و اجسام زرد (001/0p<) مشاهده شد.به طور کلی می توان نتیجه گرفت که مصرف گیاه اسطوخودوس در دوز بالا، اثر تخریبی بر روی تخمدان داشته و استفاده از آن می تواند خطرآفرین باشد و شاید بتوان در آینده از آن به عنوان قرص ضدبارداری استفاده نمود. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهرتبریز
    علوم ورزش , شماره 5 , سال 10 , زمستان 1397
    هدف از انجام تحقیق بررسی روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهر تبریز بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات بنیادی و به لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیه تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز چکیده کامل
    هدف از انجام تحقیق بررسی روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهر تبریز بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات بنیادی و به لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیه تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396 بودند. به منظور جمع آوری داده‌ها و اندازه‌گیری متغیرها از پرسشنامه های هویت برند (باتاچاریا و سِن،2003)، رضایتمندی مصرف کننده (ماتیلا و همکاران، 2011) و پرسشنامه وفاداری مصرف کننده(چاولدهوری و هولبرگ، 2001) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه مدل، تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 و lisrel 8.8 استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین هویت برند با وفاداری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. سایر تحلیل ها نشان داد که ارتباط بین هویت برند با رضایتمندی مشتریان مثبت و معنی دار بود. به طور کلی می توان گفت که اصالت برند نقش بسزایی در وفاداری و رضایتمندی مشتریان دارد. پرونده مقاله