فهرست مقالات سمیرا بلوری


  • مقاله

    1 - بررسی نقش پارامترهای مکانی در تعیین ظرفیت راه آهن در GIS (مطالعه موردی: ایران)
    کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در برنامه‌ریزی , شماره 55 , سال 15 , بهار 1403

    حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت ایده‌آل در جهان توسعه یافته در نظر گرفته می‌شود. راه‌آهن در بسیاری از کشورها همچنان در تلاش است تا از نظر تجاری کارآمدتر و با دوام باشد. این روش حمل و نقل ایمن، کارآمد و سازگار با محیط زیست در نظر گرفته می شود. این صنعت چکیده کامل

    حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت ایده‌آل در جهان توسعه یافته در نظر گرفته می‌شود. راه‌آهن در بسیاری از کشورها همچنان در تلاش است تا از نظر تجاری کارآمدتر و با دوام باشد. این روش حمل و نقل ایمن، کارآمد و سازگار با محیط زیست در نظر گرفته می شود. این صنعت با ارائه خدمات قابل اعتماد و مقرون به صرفه باعث رشد اقتصادی می‌شود و نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کند. این تحقیق از طریق رگرسیون خطی ظرفیت راه‌آهن را در یک مطالعه موردی برای مسیرهای منتخب تعیین و بلوک‌های بحرانی را مشخص می‌کند تا تأثیر پارامترهای مکانی در تعیین ظرفیت شبکه ریلی مورد بحث قرار گیرد. از طریق داده‌های موجود مربوط به سال 2017، پیش‌بینی ظرفیت سال 2018 در محیط GIS انجام شد و سپس از طریق پارامترهای آماری RMSE، R^2 و MAE صحت پیش‌بینی ظرفیت برای داده‌های موجود سال 2018 انجام شد. نتایج نشان داد که ظرفیت استفاده از مسیرهای انتخابی برای قطارهای باری 82 درصد، قطارهای مسافری در مسیر رفت 56 درصد، در مسیر برگشت 62 درصد و در مسیرهای ترکیبی 79 درصد بوده است. همچنین پیش‌بینی دقت قطارهای باری 35 درصد بهتر از قطارهای مسافری بود. در مسیر مسافری، قطارهای مسافری دقت بیشتری داشتند (تقریباً 45 درصد). به همین ترتیب در مسیر باری ظرفیت قطارهای باری از دقت بالاتری (نزدیک به 45 درصد) برخوردار بود.

    پرونده مقاله