فهرست مقالات سعید مرادی


  • مقاله

    1 - شناسایی ابعاد، مولفه ها و شاخص های آموزش خلاقیت مدیران میانی دانشگاه آزاد اسلامی(مورد مطالعه:سازمان مرکزی)
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , شماره 1 , سال 12 , بهار 1402
    هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد، مؤلفه‌‍‌ ها و شاخص‌ های آموزش خلاقیت مدیران میانی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی انجام شد. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد و گردآوری داده‌‍‌ ها توصیفی است که با رویکرد پیمایشی چکیده کامل
    هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد، مؤلفه‌‍‌ ها و شاخص‌ های آموزش خلاقیت مدیران میانی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی انجام شد. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد و گردآوری داده‌‍‌ ها توصیفی است که با رویکرد پیمایشی مقطعی انجام گرفت. جامعه آماری شامل خبرگان؛ متخصصین و افراد آگاه در زمینه آموزش خلاقیت بود. روش نمونه گیری هدفمند از نوع نظری و با اصل اشباع 33 نفر(در 3 مرحله) انجام شد. روش گردآوری داده‌‍‌ ها سند پژوهی و میدانی و ابزار گردآوری داده‌‍‌ ها شامل مصاحبه نیمه سازمان یافته و گردآوری داده‌‍‌ های دلفی بود. روایی و اعتبار ابزار در بخش کیفی به وسیله اجماع سه سویه تعیین شده است. تجزیه و تحلیل داده در بعد کیفی، به مدد کدگذاری باز، محوری و انتخابی از طریق مصاحبه، روش تحقیق داده‌ بنیاد و فن دلفی انجام شد. یافته‌‍‌ ها:یافته‌‍‌ ها نشان داد که ابعاد آموزش خلاقیت (فردی، الزامات آموزشی، سازمانی، اجتماعی – فرهنگی، محیطی، اخلاقی و اقتصادی) و مؤلفه‌‍‌های آن (ویژگی‌های شخصیتی، ویژگی‌ های انگیزشی، ویژگی‌ های شناختی، مدیریت و رهبری، نظام منابع انسانی، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، گروهی (کار تیمی)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، قانونی، اهداف و خط مشی مهارت آموزی، محتوا مهارت آموزی، روش‌‍‌های تدریس و آموزش، ارزشیابی، فضای فیزیکی، محیط آموزشی-تعاملی، تکنولوژی آموزشی، نظام آموزشی، خانواده، رسانه و عامل مجازی، ارزشی، مسئولیت پذیری، اعتبار ملی، اعتبار بین المللی) بود. چنین مدلی باید در هر سازمانی متناسب با اقتضائات آن توسعه یابد.نتیجه‌ گیری: مدل پژوهش در 7 بعد ،24 مؤلفه و 139 شاخص نهایی ارائه شد. پرونده مقاله