فهرست مقالات پریسا پاکروح


  • مقاله

    1 - تعیین مولفه های موثر بر رفتار مصرفی محصولات سالم و ارگانیک بر اساس مدل بزنف
    پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی , شماره 2 , سال 14 , تابستان 1400
    امروزه آگاهی از نگرش، تمایلات و نیز شناخت رفتار مصرف‌کنندگان برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است. بنابراین این پژوهش به تبیین قصد رفتار مصرفی محصولات ارگانیک در میان دانشجویان کشاورزی دانشگاه تبریز پراخته‌است. طبق نتایج، متغیر موثر در رابطه با سازه نگرش، نبود اطلاعات لازم چکیده کامل
    امروزه آگاهی از نگرش، تمایلات و نیز شناخت رفتار مصرف‌کنندگان برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است. بنابراین این پژوهش به تبیین قصد رفتار مصرفی محصولات ارگانیک در میان دانشجویان کشاورزی دانشگاه تبریز پراخته‌است. طبق نتایج، متغیر موثر در رابطه با سازه نگرش، نبود اطلاعات لازم راجع به محصولات ارگانیک بود. موثرترین متغیر برای سازه هنجارهای ذهنی، کارکرد خانواده و گروه‌های مرجع است. از نظر سازه قادرکننده‌ها، فاکتور دانش و آگاهی و اندک بودن آن نسبت به محصولات ارگانیک مهم‌ترین متغیر می‌باشد. از نظر قصد رفتاری، پاسخگویان نسبت به ارزش و اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک واقف بوده، اما به ارگانیک بودن محصولات اطمینان ندارند. از نظر رفتار مصرفی، دانشجویان نگاه مثبتی نسبت محصولات ارگانیک دارند. از نظر وزن و رابطه اجزای مدل به غیر از سازه قادرکننده‌ها، سایر سازه‌ها با همبستگی بالایی دارند. تاثیر هنجارهای ذهنی بر قصد رفتاری و نیز رابطه علی بین قصد رفتاری و رفتار مصرفی معنی‌دار است. پرونده مقاله