فهرست مقالات مهدی جنیدی جعفری


  • مقاله

    1 - طراحی و تبیین مدل عوامل شناختی مؤثر بر رسوخ فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: همراه-بانک ملت)
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 1 , سال 29 , بهار 1402
    با افزایش روند استفاده از گوشی و تبلت‌های هوشمند، بانکداری از طریق تلفن همراه رفته‌ رفته به یکی از کانال‌های جذاب برای بانک‌ها جهت ارائة خدمات به مشتریان خود تبدیل شده است. بانک ها انتظار دارند که کاربران به‌طور کامل از خدمات و پتانسیل همراه بانک بهره‌برداری کنند تا به چکیده کامل
    با افزایش روند استفاده از گوشی و تبلت‌های هوشمند، بانکداری از طریق تلفن همراه رفته‌ رفته به یکی از کانال‌های جذاب برای بانک‌ها جهت ارائة خدمات به مشتریان خود تبدیل شده است. بانک ها انتظار دارند که کاربران به‌طور کامل از خدمات و پتانسیل همراه بانک بهره‌برداری کنند تا به مزایای مورد انتظار دست یابند. افزایش مقدار استفاده همیشه به‌معنای افزایش کسب سود و منافع سرمایه‌گذاری نمی‌باشد. اما رفتارهای مبتنی بر رسوخ فناوری اطلاعات است که افراد را ملزم می‌کند که از IT به شکل عمیق و جامع استفاده کنند. بنابراین هدف این مقاله شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر رسوخ فناوری اطلاعات (همراه بانک) می‌باشد. روش پژوهش از نوع آمیخته و در دو بخش کیفی و کمّی انجام شده است. ابتدا در بخش کیفی با 16 نفر از کاربران همراه بانک ملت که از سامانه‌های اطلاعات مدیریت بانک انتخاب شده بودند، مصاحبه های نیمه ساختاریافته انجام شد و عوامل مؤثر بر رسوخ همراه بانک شناسایی و دسته بندی شد. سپس در بخش کمّی از طریق روش توصیفی- پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه، داده ها از 356 نفر از کاربران همراه بانک ملت گردآوری شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شد. بر طبق نتایج پژوهش، رسوخ فناوری اطلاعات شامل 3 مقوله اصلی، استفاده نوظهور و نوجویی کاربر، استفاده گسترده از ویژگی های همراه بانک و استفاده یکپارچه می باشد. همچنین عوامل شناختی شامل، سودمندی، سهولت استفاده، خودکارآمدی، عادت های رفتاری و نگرش کاربران می باشد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری از حکایت از تأثیر این عوامل بر رسوخ فناوری اطلاعات دارد. پرونده مقاله