فهرست مقالات رضا خدایی محمودی


  • مقاله

    1 - بررسی مولفه های کلیدی مدیریت دانش اثربخش با رویکرد استراتژیک درسازمان نظامی (مطالعه موردی : سپاه عاشورا)
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 1401 , سال 33 , بهار 1401
    امروزه دانش به عنوان یکی از نیروهای محرک برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است . از آنجایی که دانش بعنوان استراتژیکترین منبع سازمانی مطرح میباشد، سازمانها با این سوال اساسی مواجه میباشند که چگونه میتوانند دانش سازمانی را بطور کارآمد و اثربخش مدیریت نمایند تا از مزایای چکیده کامل
    امروزه دانش به عنوان یکی از نیروهای محرک برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است . از آنجایی که دانش بعنوان استراتژیکترین منبع سازمانی مطرح میباشد، سازمانها با این سوال اساسی مواجه میباشند که چگونه میتوانند دانش سازمانی را بطور کارآمد و اثربخش مدیریت نمایند تا از مزایای آن جهت پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان بهره مند شوند. دانش و مدیریت آن بتنهایی و مستقل از اهداف استراتژیک سازمان کاملا بی معنی و فاقد ارزش خواهد بود. بنابراین مدیریت دانش سازمان بایستی همسو و هماهنگ با اقدامات استراتژیک سازمان در سطح کلان مطرح و مورد توجه قرا ر گیرد. هدف این پژوهش ارائه مدل مدیریت دانش اثربخش با رویکرد استراتژیک درسازمان نظامی است. روش تحقیق این مطالعه بر حسب هدف، کاربردی و بر حسب شیوه گرد آوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شد که نتایج پژوهش پنج عامل اساسی فناوری اطلاعات ، فرآیند مدیریت دانش ، دانش سازمانی ، فرهنگ سازمانی و دانشکاران را بعنوان مولفه های مدل مدیریت دانش اثربخش با رویکرد استراتژیک درسازمان نظامی نشان داد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه‌ی بین ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناختی (Traits) با کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز)
    مدیریت بهره‌وری , شماره 25 , سال 7 , تابستان 1392
    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه‌ی بین ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناختی با کارآفرینی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می‌باشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش را دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی ورودی‌های 1388 تا 1390 دانشگاه آز چکیده کامل
    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه‌ی بین ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناختی با کارآفرینی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می‌باشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش را دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی ورودی‌های 1388 تا 1390 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تشکیل می‌دهند، که از بین آنها تعداد 165 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش‌نامه‌ی آزمون جامع گرایش به کسب و کار می‌باشد. روش آماری استفاده شده در این پژوهش ضریب همبستگی پیرسون می‌باشد. این پژوهش شامل پنج فرضیه‌ی اصلی می‌باشد. نتایج این پژوهش نشان داد که بین ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناختی با کارآفرینی دانشجویان رابطه وجود دارد. پرونده مقاله