فهرست مقالات محمدعلی عبدالوند


  • مقاله

    1 - تأثیر شهرت و کیفیت وب‌سایت‌ها بر احساس، ریسک درک شده و قصد خرید مشتریان از فروشگاه‌های‌ آنلاین (مطالعه موردی: وب‌سایت دیجی‌کالا)
    مدیریت بازاریابی , شماره 46 , سال 15 , بهار 1399
    تجارت الکترونیک یکی از موضوعات مهم امروز در دنیای کسب‌وکار می‌باشد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر شهرت وب‌سایت و کیفیت وب‌سایت بر قصد خرید مشتریان آنلاین با میانجی‌گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتریان است. مطالعه از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از منظر شیوه ‌‌جمع‌ چکیده کامل
    تجارت الکترونیک یکی از موضوعات مهم امروز در دنیای کسب‌وکار می‌باشد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر شهرت وب‌سایت و کیفیت وب‌سایت بر قصد خرید مشتریان آنلاین با میانجی‌گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتریان است. مطالعه از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از منظر شیوه ‌‌جمع‌آوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این مطالعه شامل مشتریان وب‌سایت دیجی‌کالا (در شهر تهران) است که با استفاده از روش ‌‌نمونه‌گیری در دسترس تعداد 384 نفر انتخاب شدند. ابزار ‌‌جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه محقق ساخته است که ترکبیی از پرسش‌نامه (رزنبوم، 2005)، (شارون و یانگ، 2013) و سایر محققین می‌باشد. به منظور تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار اس پی اس و اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد: شهرت وب‌سایت و کیفیت وب‌سایت از طریق میانجی‌گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتری بر قصد خرید آنلاین مشتریان تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین احساس مشتری و ریسک درک شده مشتری بر قصد خرید آنلاین مشتری تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند. پرونده مقاله