بازاریابی سبز از مسائل مهمی است که در دهه اخیر در سراسر جهان به خصوص در کشورهای پیشرفته در حال اجرا است. در حالی که این نوع بازاریابی در کشورهای در حال توسعه با موانعی مواجه است. داروهای گیاهی به عنوان محصولاتی سبز از این قائده مستثناء نبوده و بازاریابی آنها از دغدغه ه چکیده کامل
بازاریابی سبز از مسائل مهمی است که در دهه اخیر در سراسر جهان به خصوص در کشورهای پیشرفته در حال اجرا است. در حالی که این نوع بازاریابی در کشورهای در حال توسعه با موانعی مواجه است. داروهای گیاهی به عنوان محصولاتی سبز از این قائده مستثناء نبوده و بازاریابی آنها از دغدغه های بازاریابان میباشد. در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی و رتبهبندی موانع بازاریابی سبز در مصرف داروهای گیاهی با جامعه آماری متشکل از اطباء سنتی، عطارها و افراد آگاه به مشکلات داروهای گیاهی در استان قم انجام شده،که 66 سوال با نظر اساتید خبره در زمینههای کشت، تولید و بازاریابی، طرح و بررسی شد. در نهایت آلفای کرونباخ بالای 9/0و با استفاده از آزمون T و رتبهبندی فریدمن در نرم افزار SPSS مشخص شد، موانع سازمانی دارای اهمیت بیشتر و رتبه بالاتری نسبت به موانع مربوط به مصرف کننده و نیز موانع دولتیهستند. میان ابعاد سازمانی انگیزه تولیدکنندگان بالاترین رتیه، هزینه اولیه بالای تولید و کمبود متخصصین دارای رتبه دوم، رقبای فراوان و مشابه دارای رتبه سوم و کمبود تجهیزات تولید دارای رتبه چهارماند.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره2,سال
12
,
تابستان
1399
با توجه به رقابت روزافزون موجود در صنایع بزرگ، شرکتها برای جذب مشتریان بیشتر به سمت محصولات خود، تلاش بسیاری میکنند؛ اما این مهم بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر تصمیم به خرید مشتریان امکانپذیر نخواهد بود. لذا، پژوهش حاضر به بررسی اثر تناسب خود بر قصد خرید بانوان از چکیده کامل
با توجه به رقابت روزافزون موجود در صنایع بزرگ، شرکتها برای جذب مشتریان بیشتر به سمت محصولات خود، تلاش بسیاری میکنند؛ اما این مهم بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر تصمیم به خرید مشتریان امکانپذیر نخواهد بود. لذا، پژوهش حاضر به بررسی اثر تناسب خود بر قصد خرید بانوان از برندهای لوکس میپردازد. جامعهی آماری این پژوهش شامل تمامی بانوان شهر تهران است که در پاییز 1397 از برندهای لوکس پوشاک خریداری کردهاند. روش نمونهگیری، غیر تصادفی در دسترس بوده است و برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه، مشتمل بر 37 گویه استفادهشده است. حجم نمونه با توجه به فرمول کلاین حداقل 200 نفر در نظر گرفته شد. جهت آزمون دادههای جمعآوریشده، روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار اسمارت پی ال اس مورداستفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که فرضیه اثر تناسب خود بر قصد خرید مورد تأیید قرار نگرفته اما سایر فرضیههای پژوهش تأییدشده است.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره2,سال
13
,
تابستان
1400
هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین اثر قابلیت نوآوری و همچنین تاثیر ابعاد ظرفیت بازاریابی سازمان بر عملکرد بازاریابی صادراتی در صنعت خشکبار است. این پژوهش از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی (از نوع مقطعی) میباشد و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نوع در زمرة تحقیقات میدانی چکیده کامل
هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین اثر قابلیت نوآوری و همچنین تاثیر ابعاد ظرفیت بازاریابی سازمان بر عملکرد بازاریابی صادراتی در صنعت خشکبار است. این پژوهش از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی (از نوع مقطعی) میباشد و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نوع در زمرة تحقیقات میدانی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیة مدیران و دستاندرکاران صنایع خشکبار صادرکنندة فعال استان تهران میباشد که نمونهای به حجم 340 نفر به شیوه نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس از بین آنها انتخاب و موردمطالعه قرار گرفتند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد استفاده شد که روایی پرسشنامه از طریق آزمون KMO و پایایی پرسشنامه نیز ازطریق ضریب آلفای کرونباخ به تأیید رسیده است. همچنین، کلیة مراحل آزمون و تحلیل فرضیهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS V:23.0 و AMOS V:18 انجام شده است. نتایج تحلیلها نشان داد قابلیت نوآوری بر انواع نوآوری در صنعت خشکبار تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین انواع نوآوری بر عملکرد نوآوری اثر قابلتوجهی دارد. از طرفی نتایج حاکی از آن است که عملکرد نوآوری و ظرفیت بازاریابی و ابعاد آن، بر عملکرد بازاریابی صادراتی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
پرونده مقاله
مدیریت کسب و کار نوآورانه
,
شماره2,سال
11
,
تابستان
1398
امروزه تولیدکنندگان کالاهای لوکس برای رونق کسب و کار خود، اینترنت را به عنوان یک کانال توزیع به کار می گیرند. همه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ، این روزها دارای وب سایت اینترنتی هستند. نشانی اینترنتی شرکت ها بسیار مهم تر از شماره تلفن های آن ها بشمار می آید. علاوه بر چکیده کامل
امروزه تولیدکنندگان کالاهای لوکس برای رونق کسب و کار خود، اینترنت را به عنوان یک کانال توزیع به کار می گیرند. همه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ، این روزها دارای وب سایت اینترنتی هستند. نشانی اینترنتی شرکت ها بسیار مهم تر از شماره تلفن های آن ها بشمار می آید. علاوه بر این، شرکت ها تلاش می کنند خود را در فضای مجازی معرفی کنند. بسیاری از شرکت ها نیز سعی کرده اند که از ظرفیت های اینترنت برای فروش آنلاین استفاده کنند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فروش اینترنتی کالاهای لوکس، اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت بر مشتریان شرکت نوین چرم می باشد. برای این منظور در این پژوهش از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه مشتمل بر 42 گویه استفاده گردیده است. همچنین، جامعه آماری در این پژوهش مشتریان شرکت نوین چرم واقع در شهر تهران می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد مربعات جزئی به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که اثرات دسترسی آنلاین بر راحتی معامله تأثیر مثبت و معنادار، و بر کمیابی ادراک شده مشتریان تاثیر منفی و معنادار دارد. از طرفی نیز، کمیابی ادراک شده با در نظرگرفتن متغیر میانجی تمایل به برند، تأثیر مثبتی بر تمایل خرید مشتریان دارد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد