فهرست مقالات نسرین عزیزیان کهن


  • مقاله

    1 - تاثیرکیفیت عناصر آمیخته بازاریابی بر رضایت گردشگران ورزش‌های زمستانی پیست اسکی آلوارس استان اردبیل
    جغرافیایی فضای گردشگری , شماره 1 , سال 10 , بهار 1400
    استان اردبیل امروزه تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور شده و این مساله بستر سرمایه‌گذاری را در این شهر فراهم کرده است. از این رو فعالیت‌ها و برنامه‌های بازاریابی گردشگری به‌ویژه عناصر آمیخته بازاریابی در این شهر، امری ضروری و مهم تلقی می‌شود. پژوهش حاضر با بررسی تا چکیده کامل
    استان اردبیل امروزه تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور شده و این مساله بستر سرمایه‌گذاری را در این شهر فراهم کرده است. از این رو فعالیت‌ها و برنامه‌های بازاریابی گردشگری به‌ویژه عناصر آمیخته بازاریابی در این شهر، امری ضروری و مهم تلقی می‌شود. پژوهش حاضر با بررسی تاثیر کیفیت عناصر آمیخته بازارایابی بر رضایت گردشگران ورزش‌های زمستانی پیست اسکی آلوارس استان اردبیل انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی و کاربردی که جامعه آماری آن گردشگرانی با حداقل یک تجربه اسکی در اردبیل بوده، می‌باشد. در این پژوهش جهت سنجش اعتبار محتوا از نظر اساتید راهنما، مشاور و خبرگان استفاده شده است. پایایی همه متغیرها در دامنه قابل قبول قرار دارد. برای جمع‌آوری داده لازم جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از پرسشنامه‌های عناصر آمیخته بازاریابی در بین گردشگران (110 پرسشنامه) استفاده شده و برای تحلیل توصیفی داده‌ها، از جداول نمودارها، شاخص‌های پراکندگی و برای تحلیل آمار توصیفی و استنباطی فرضیه‌ها از آماره‌های مختلف، میانگین متغیرهای تحقیق و آزمون کولموگروف-اسمیرنوف در بسته نرم‌افزاری SPSS استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهدکه مولفه کیفیت مهمترین عامل رضایتمندی گردشگران پیست اسکی آلوارس می‌باشد، که بیشترین تاثیر را دارد و عموم گردشگران پیست اﺳﻜﻲ آلوارس به ‌دﻧﺒﺎل کیفیت مناسب مقصد ﻫﺴﺘﻨﺪ تا رضایت آنان افزایش بیابد تا اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ ﺧﻮد را ﺑﻪ ورزش و ﺗﻔﺮﻳﺢ در پیست ﺑﭙﺮدازﻧﺪ بنابرین یافته‌ها نشان می‌دهد که فرضیه‌های اصلی مورد قبول بوده و عناصر آمیخته بازاریابی بر رضایتمندی تاثیر مثبت معناداری دارد. پرونده مقاله