فهرست مقالات حسن اسماعیل زاده


  • مقاله

    1 - تحلیل عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی ورزشی
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 8 , سال 2 , زمستان 1402
    توان رقابتی یکی‌ از کلیدی‌ترین شاخص‌های موفقیت شرکت های تولیدی می باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی محصولات ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نوع جستجوی داده ها از نوع آمیخته و به لحا چکیده کامل
    توان رقابتی یکی‌ از کلیدی‌ترین شاخص‌های موفقیت شرکت های تولیدی می باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی محصولات ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نوع جستجوی داده ها از نوع آمیخته و به لحاظ روش تجزیه و تحلیل داده ها از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش اساتید مدیریت ورزشی، صاحبان شرکت های تولید کننده محصولات ورزشی، افراد خبره در زمینه صادرات و واردات محصولات ورزشی، متخصصان حیطه بازاریابی ورزشی و مدیران شرکت های تولیدی محصولات ورزشی بودند. ابتدا توسط نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزر به شناسایی شاخص های راهبردی درون و برون سازمانی موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی محصولات ورزشی کشور پرداخته شد و در مرحله بعدی با روش دیمتل‌فازی، اولویت‌بندی عوامل انجام شد. روش نمونه گیری درهر دو بخش کیفی و کمی به صورت هدفمند بود. یافته های تحقیق نشان داد عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی ورزشی در دو دسته شاخص های درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفتند. همچنین یافته های آزمون دمیتل فازی نشان داد که به ترتیب اولویت 5 مفهوم عوامل قانونی و حمایتی، ساختار و مدیریت، کنترل بازار، تامین و طراحی و مسائل تجاری و بین المللی به عنوان عوامل اثرگذار و 4 مفهوم عوامل مشتری و مصرف کننده، بازاریابی، بهبود کالا و بهبود خدمات به عنوان عوامل اثرپذیر دسته بندی شدند. پرونده مقاله