پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت
,
شماره6,سال
2
,
تابستان
1402
هدف از پژوهش پیش بینی تخمین ارزش طول عمر مشتری برمبنای کیفیت خدمات ارائه شده در باشگاه های بدنسازی شهر مشهد بود. روش پژوهش توصیفی همبستگی با رویکرد پیشبینی میباشد. جامعه آماری این مطالعه شرکتکنندگان در باشگاههای بدنسازی شهر مشهد است که حداقل شش ماه سابقه فعالیت داشت چکیده کامل
هدف از پژوهش پیش بینی تخمین ارزش طول عمر مشتری برمبنای کیفیت خدمات ارائه شده در باشگاه های بدنسازی شهر مشهد بود. روش پژوهش توصیفی همبستگی با رویکرد پیشبینی میباشد. جامعه آماری این مطالعه شرکتکنندگان در باشگاههای بدنسازی شهر مشهد است که حداقل شش ماه سابقه فعالیت داشتند. روش تعیین حجم نمونه بر مبنای جامعه نامشخص که حداکثر 384 نفر نمونه به تفکیک در باشگاه های مورد نظر از لحاظ همکاری و در دسترس بودن برحسب امتیاز باشگاهها بصورت درجه یک تا سه تعیین و مورد مطالعه قرار گرفتند که 1 ممتاز، 2 خوب و 3 عادی است. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات پارماسون و همکاران (1985) و پرسشنامه ارزش چرخه عمر مشتری واو ولی (2011) که به صورت خوشهای، بین مشتریان باشگاههای بدنسازی توزیع شد. به منظور توصیف داده های مذکور با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس شاخصهای میانگین، انحراف معیار، فراوانی و درصد محاسبه گردید و در سطح استنباطی جهت بررسی فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری (SEM ) و نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد، در سطح اطمینان 95 درصد می توان گفت که کیفیت خدمات ارائه شده در باشگاههای بدنسازی بر ارزش طول عمر مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد و بین ارزش طول عمر مشتری و درجه بندی باشگاه تفاوت معناداری وجود دارد. کیفیت خدمات ارائه شده و درجهبندی باشگاه تاثیر معناداری روی طول عمر مشتری دارد، بنابراین به مدیران باشگاه پیشنهاد میشود تا توجه بیشتری به بحث مولفههای افزایش کیفیت خدمات و درجه بندی باشگاه داشته باشند.
پرونده مقاله
مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی
,
شماره2,سال
2
,
تابستان
1402
هدف از پژوهش تأثیر مدیریت تجربه مشتری بر تبلیغات دهان به دهان با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری در منتخبی از باشگاههای پرورشاندام مشهد و پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. با استفاده ازفرمول کوکران 347 نفرمشتری مرد ورزشکار به روش تصادفی ساده بهعنوان نمونه آماری انت چکیده کامل
هدف از پژوهش تأثیر مدیریت تجربه مشتری بر تبلیغات دهان به دهان با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری در منتخبی از باشگاههای پرورشاندام مشهد و پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. با استفاده ازفرمول کوکران 347 نفرمشتری مرد ورزشکار به روش تصادفی ساده بهعنوان نمونه آماری انتخاب گردید. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای "مدیریت ارتباط با مشتری"، پرسشنامه "تبلیغات دهان به دهان جانگ (2007)" و پرسشنامه 20 گویهای "مدیریت تجربه مشتری اشمیت (1999) استفاده گردید. میزان ضرایب آلفای کرونباخ به دست آمده برای متغیرهای حاصل از پرسشنامهها و ابعاد آنها، بالاتر از 7/0 میباشد. اعتبار و روایی پرسشنامه از طریق (روایی صوری و محتوایی) با استفاده از نظرات اساتید، صاحبنظران و خبرگان ارزیابی و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از آمار توصیفی و استنباطی به منظور بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و جهت آزمون و بررسی فرضیهها روش تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل و به کارگیری آزمونهای فوق نرم-افزار اسپیاساس25 و لیزرل و اسمارت پی ال اس بکار گرفته شده است. بر اساس یافتههای توصیفی تحقیق، میزان میانگین مدیریت تجربه مشتری 57/2، مدیریت ارتباط با مشتری 15/2 و تبلیغات دهان به دهان 43/3 از حداکثر نمره ممکن 5 میباشد. آزمون آماری فرضیهها نشان داد که متغیرهای مدیریت تجربه مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری و مؤلفههای آنها تأثیر معنیداری بر تبلیغات دهان به دهان مشتریان دارند، مدیریت ارتباط با مشتری نقش میانجی در تأثیر مدیریت تجربه مشتری بر تبلیغات دهان به دهان ایفا میکند.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد