فهرست مقالات زهره لطیفی


  • مقاله

    1 - ارزیابی اهمیت ویژگی‌های شخصیتی تحلیل‌گران بازار سرمایه به عنوان بعد سوم موفقیت آن‌ها
    دانش سرمایه‌گذاری , شماره 2 , سال 6 , تابستان 1396
    هدف این پژوهش بررسی عامل سوم موفقیت تحلیل گران بازار سرمایه یا ویژگی های شخصیتی تحلیل گران و تأثیر آن بر عملکرد آن ها میباشد. به عبارتی در این پژوهش فرض شده است سرمایه گذاران از دو تخصص تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال (دو بعد اول موفقیت) برخوردار بوده و تأثیر ویژگی های شخص چکیده کامل
    هدف این پژوهش بررسی عامل سوم موفقیت تحلیل گران بازار سرمایه یا ویژگی های شخصیتی تحلیل گران و تأثیر آن بر عملکرد آن ها میباشد. به عبارتی در این پژوهش فرض شده است سرمایه گذاران از دو تخصص تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال (دو بعد اول موفقیت) برخوردار بوده و تأثیر ویژگی های شخصیتی آن ها (بعد سوم) بر عملکردشان ارزیابی شده است. جامعه آماری پژوهش تحلیل گران بازار سرمایه بوده و به کمک پرسشنامه ترکیبی فرضیات پژوهش مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج پژوهش بیانگر وجود ارتباط معنی دار بین ویژگی های برونگرایی، سازگاری، مسئولیت پذیری و کنترل شخصی با درجه ریسک گریزی تحلیل گران بوده اما هیچ ارتباط معنی داری بین ویژگی های شخصیتی و بازده پرتفوی تحلیل گران مشاهده نشد. علاوه بر آن بین نوع تحلیل بنیادی یا تکنیکال تحلیل گران و درجه ریسک گریزی آن ها نیز ارتباط معنی داری مشاهده نشده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - اثربخشی آموزش خود شفابخشی بر بهزیستی، رضایت، تصویر بدن و تحمل پریشانی زنان مبتلا به اختلال پرخوری عصبی
    روان شناسی تحلیلی شناختی , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1401
    هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش خود شفابخشی برکیفیت زندگی (بهزیستی- رضایت)، تصویر بدن و تحمل پریشانی افراد مبتلا به اختلال پرخوری عصبی انجام گرفت. روش: این پژوهش نیمه آزمایشی با گروه های آزمایش، گروه گواه و طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری شامل چکیده کامل
    هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش خود شفابخشی برکیفیت زندگی (بهزیستی- رضایت)، تصویر بدن و تحمل پریشانی افراد مبتلا به اختلال پرخوری عصبی انجام گرفت. روش: این پژوهش نیمه آزمایشی با گروه های آزمایش، گروه گواه و طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری شامل تمامی زنان مبتلا به پرخوری عصبی مراجعه کننده به متخصصان و مراکز درمانی شهر اصفهان در سال 1398 بودند که 30 نفر به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و گواه قرار داده شدند. ابزار گردآوری دادها پرسش نامه تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (2005)، کیفیت زندگی- فرم کوتاه (WHOQOL-BREF) و پرسش نامه ترس از تصویر بدنی لیتلتون و همکاران (2005) بود. گروه آزمایش 12 جلسه تحت آموزش خودشفابخشی قرار گرفتند ولی گروه گواه آموزشی دریافت نکرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش خودشفابخشی بر افزایش کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلال پرخوری تاثیر معنی داری دارد (05/0=P). بعلاوه، آموزش خودشفابخشی بر افزایش کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلال پرخوری تاثیر معنی داری دارد (05/0=P). همچنین آموزش خودشفابخشی بر افزایش تحمل پریشانی افراد مبتلا به اختلال پرخوری تاثیر معنی داری دارد(05/0=P). نتیجه گیری: با توجه به این پژوهش می‌توان از آموزش خودشفابخشی برای افزایش تحمل پریشانی، افزایش کیفیت زندگی (بهزیستی- رضایت) و کاهش ترس از تصویر بدنی زنان مبتلا اختلال پرخوری عصبی استفاده کرد. پرونده مقاله