فهرست مقالات سعید لندران اصفهانی


  • مقاله

    1 - تاثیر هوش معنوی بر عملکرد سازمانی با میانجیگری رفتار شهروندی سازمانی(مورد مطالعه :کارکنان شرکت شیر پگاه استان اصفهان)
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 2 , سال 8 , تابستان 1396
    باورود معنویت به عرصه سازمان و مدیریت، مدیران و رهبران سازمان ها به خصوص نهادهای آموزشی باید الزاما بااین پدیده نو پا مواجه شوند. نقش رهبران معنوی تحریک و برانگیختن کارکنان با استفاده از چشم انداز معنوی و ایجاد زمینه های فرهنگی براساس ارزشهای انسانی میباشد تا کارکنانی ت چکیده کامل
    باورود معنویت به عرصه سازمان و مدیریت، مدیران و رهبران سازمان ها به خصوص نهادهای آموزشی باید الزاما بااین پدیده نو پا مواجه شوند. نقش رهبران معنوی تحریک و برانگیختن کارکنان با استفاده از چشم انداز معنوی و ایجاد زمینه های فرهنگی براساس ارزشهای انسانی میباشد تا کارکنانی توانمند،دارای بهره وری بالا، متعهد و با انگیزه را تربیت و پرورش دهند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر هوش معنوی بر عملکرد از طریق رفتار شهروندی سازمانی می باشد که در این پژوهش از رفتار شهروندی سازمانی به عنوان متغیر میانجی استفاده شده است.جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شرکت شیر پگاه استان اصفهان می باشد. برای جمع آوری داد ها از پرسش نامه های استاندارد استفاده گردید که روایی آن مبتنی بر نظر اساتید و خبرگان و پایایی آن با استفاده از مقادیر آلفای کرونباخ تایید گردید. پس از جمع آوری داده ها، برای بررسی رابطه‌ی بین متغیر‌ها و آزمون فرضیات، از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار spss و Amos استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از پذیرش کلیه فرضیه های پژوهش می باشد بعبارتی هم هوش معنوی بر رفتار شهروندی تاثیر گذار می باشد و هم رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد تاثیر گذار است. لذا می توان نتیجه گرفت که هوش معنوی نیز بر عملکرد تاثیر گذاری است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تاثیر کرونا بر وضعیت گردشگری(مورد مطالعه: شهر اصفهان)
    آینده پژوهی شهری , شماره 4 , سال 2 , بهار 1401
    گردشگری یکی از صنعت های روبه رشد دنیا است که بحران کرونا به شدت روی آن تاثیر منفی گذاشته است در سالهای گذشته اقتصاد جهانی شاهد رشد بسیار چشمگیر صنعت گردشگری بوده است؛ این صنعت توانست با پشت سر گذاشتن تحولات طولانی مدت و همراه با موفقیت، مسیر پرباری را با یک دهه رشد از ز چکیده کامل
    گردشگری یکی از صنعت های روبه رشد دنیا است که بحران کرونا به شدت روی آن تاثیر منفی گذاشته است در سالهای گذشته اقتصاد جهانی شاهد رشد بسیار چشمگیر صنعت گردشگری بوده است؛ این صنعت توانست با پشت سر گذاشتن تحولات طولانی مدت و همراه با موفقیت، مسیر پرباری را با یک دهه رشد از زمان بحران مالی جهانی سپری نماید. اما، این رشد و پویایی با شیوع و همه گیری جهانی بیماری کرونا دچار اختلال شدید شد. هدف تحقیق حاضر، نقش تاثیر کرونا بر وضعیت گردشگری شهر اصفهان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش بررسی، توصیفی- تحلیلی است. روش جمع آوری داده ها، اسنادی و میدانی (پرسشنامه) است. جامعه آماری، شهروندان ساکن شهر اصفهان است. نمونه های انتخاب شده با استفاده از روش کوکران 351 نفر است. در تجزیه و تحلیل داده ها بسته به مقیاس متغیرها و اهداف مورد نظر از میانگین، آزمون T تک نمونه ای و مدلسازی معادلات ساختاری(SEM) در محیط نرم افزار Spss و آموس (Amos) استفاده شده است. بر اساس نتایج آزمون T، وضعیت ابعاد مذکور در شهر اصفهان از سطح میانگین نرمال بالاتر قرار دارد. همچنین، به بررسی تاثیر کرونا بر وضعیت گردشگری در شهر اصفهان با مدلسازی معادلات ساختاری در نرم افزار Amos پرداخته شد. بر اساس نتایج به دست آمده، اضطراب ناشی از کرونا دارای اثر مستقیم و معنادار بر وضعیت گردشگری ( 0/088=β) و (0/001 =P) در شهر اصفهان بود. همچنین، میزان و جهت سرمایه گذاری ( 0/13=β) و (0/036 =P) دارای تاثیر مستقیم و معنادار بر وضعیت گردشگری در شهر اصفهان است. بیشترین میزان بار عاملی مربوط به شاخص رضایت از حضور گردشگران از متغیر نگرش مردم نسبت به گردشگری به میزان 0/9 و سپس شاخص های ترس از ابتلا به کرونا و نگرانی از انتقال ویروس به دیگران از متغیر اضطراب ناشی از کرونا به ترتیب با بارهای عاملی 0/89 و 0/88 به دست آمد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی نقش فعالیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تجربه مشتری بر قصد وفاداری و قصد مشارکت مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت رابطه (مورد مطالعه: فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی بانی‌مد)
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 5 , سال 2 , بهار 1401
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فعالیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تجربه مشتری بر قصد وفاداری و قصد مشارکت مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت رابطه صورت گرفته است. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون فرضیه‌ها از نوع توصیفی - همبستگی چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فعالیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تجربه مشتری بر قصد وفاداری و قصد مشارکت مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت رابطه صورت گرفته است. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون فرضیه‌ها از نوع توصیفی - همبستگی از شاخه میدانی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، همه مشتریان فروشگاه اینترنتی بانی‌مد شهر اصفهان است که با توجه عدم امکان دسترسی به کل جامعه آماری، از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 380 نفر از طریق فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده شد که روایی آنها با محاسبه روایی همگرا و واگرا و پایایی آنها از طریق شاخص آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل آماری، از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزارهای SMART PLS و SPSS استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصله، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر کیفیت رابطه در مشتریان فروشگاه اینترنتی بانی‌مد تأثیر معنادار ندارد؛ اما تجربه مشتری بر کیفیت رابطه در مشتریان فروشگاه اینترنتی بانی‌مد تأثیر معنادار دارد. همچنین، کیفیت رابطه بر قصد وفاداری و قصد مشارکت مشتریان فروشگاه اینترنتی بانی‌مد تأثیر معنادار دارد. نتایج حاکی از آن است که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر قصد وفاداری و قصد مشارکت از طریق متغیر میانجی کیفیت رابطه در مشتریان فروشگاه اینترنتی بانی مد تأثیر معنادار دارد و نیز تجربه مشتری بر قصد وفاداری و قصد مشارکت از طریق متغیر میانجی کیفیت رابطه در مشتریان فروشگاه اینترنتی بانی مد تأثیر معنادار دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی اثرگذاری مدل پذیرش فناوری و عوامل اجتماعی بر نگرش و قصد خرید، با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌گر ذهن‌آگاهی فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: کاربران اپلیکیشن اسنپ‌فود)
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1400
    پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی بوده و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون فرضیه‌ها با سوالات از نوع توصیفی - پیمایشی از شاخه میدانی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کاربران اپلیکیشن اسنپ فود در اصفهان به تعداد نامعلوم و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد وحدت چکیده کامل
    پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی بوده و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها برای آزمون فرضیه‌ها با سوالات از نوع توصیفی - پیمایشی از شاخه میدانی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کاربران اپلیکیشن اسنپ فود در اصفهان به تعداد نامعلوم و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد وحدت و همکاران (2020) است. روش نمونه‌گیری، با توجه به پراکندگی جامعه آماری، نمونه‌گیری در دسترس می‌باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران در سطح خطای پنج درصد، 380 نفر به دست آمد. تجزیه و تحلیل آماری، در دو بخش آمار توصیفی و همچنین آمار استنباطی با کمک آزمون همبستگی و رگرسیون انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزارهای AMOS و SPSS استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصله، سودمندی ادراک شده و سهولت استفاده ادراک شده بر نگرش به استفاده از برنامه کاربردی تلفن همراه تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، اثر اجتماعی نقش دوستان و همکاران بر نگرش به استفاده از برنامه کاربردی تلفن همراه تأثیر مثبت و معناداری دارد. طبق نتایج حاصله، نگرش به استفاده از برنامه کاربردی تلفن همراه بر قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد. ذهن‌آگاهی فناوری اطلاعات می‌تواند به عنوان متغیر تعدیل‌گر در رابطه میان سودمندی ادراک شده و نگرش، سهولت استفاده ادراک شده و نگرش و نگرش به استفاده از برنامه کاربردی تلفن همراه و قصد خرید ایفای نقش نماید. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز و شیوه‌های آن بر عملکرد و تعالی سازمانی با میانجی‌گری نوآوری سبز
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 10 , سال 3 , تابستان 1402
    زمانی که اهداف سازمان و سرمایه انسانی هم‌راستا شود، مدیریت سبز سرمایه انسانی با ایجاد ارتباطات سازنده و درونی کردن اشتراکات می‌تواند موجب ایجاد خواصیت هولوگرافیک در سازمان شده و تعهد سازمانی را افزایش دهد. مدیریت سبز با تشویق آموزش یادگیری و سؤال محوری موجب افزایش خلاقی چکیده کامل
    زمانی که اهداف سازمان و سرمایه انسانی هم‌راستا شود، مدیریت سبز سرمایه انسانی با ایجاد ارتباطات سازنده و درونی کردن اشتراکات می‌تواند موجب ایجاد خواصیت هولوگرافیک در سازمان شده و تعهد سازمانی را افزایش دهد. مدیریت سبز با تشویق آموزش یادگیری و سؤال محوری موجب افزایش خلاقیت و در نتیجه بهبود عملکرد سازمان می‌شود. در این تحقیق یک پژوهش مقطعی بر اساس پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها از نمونه‌ای از ۲۰۷ نفر، که کارکنان شرکت ذوب آهن اصفهان هستند، اجرا گردیده است. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن که مدیریت منایع انسانی سبز و شیوه‌های آن بر خلاقیت و تعهد سازمانی سبز و هم‌چنین فرهنگ تأثیرگذار هستند. همچنین، تأثیر تعهد و خلاقیت و فرهنگ در نوآوری نیز تأیید شده است. علاوه‌ بر این، نتایج نشان می‌دهد که وجود نوآوری سبز در سازمان می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر عملکرد و تعالی سازمانی داشته باشد. پرونده مقاله