فهرست مقالات حمید رضا سایبانی


  • مقاله

    1 - معادله ساختاری عوامل موثر بر بازاریابی الکترونیکی در فضای حاکم بر کسب و کار ورزشی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 13 , بهار 1400
    این مطالعه معادله ساختاری عوامل موثر بر بازاریابی الکترونیکی در فضای حاکم بر حوزه‌ی کسب و کار ورزشی انجام شد. جامعه آماری اعضای هیئت علمی تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی می باشد که تعداد آنها 1000نفر بودند .نمونه گیری با استفاده از جدول مورگان و با استفاده از روش نمون چکیده کامل
    این مطالعه معادله ساختاری عوامل موثر بر بازاریابی الکترونیکی در فضای حاکم بر حوزه‌ی کسب و کار ورزشی انجام شد. جامعه آماری اعضای هیئت علمی تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی می باشد که تعداد آنها 1000نفر بودند .نمونه گیری با استفاده از جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه‌ گیری تصادفی خوشه ای به خوشه های شمال ،جنوب،شرق،غرب،مرکز برای واحدهای دانشگاهی صورت گرفت و اساتید نیز نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود.که تعداد نمونه آماری 252نفر انتخاب شدند. برای مدل، یک پرسشنامه‌محقق ساخته تهیه شد که شامل 55 گویه و مؤلفه‌های شبکه‌های اجتماعی .طراحی محصول . خدمات الکترونیک .ارتباطات بازاریابی، زنجیره ارزش و تسهیم دانش می‌باشد. روایی آن توسط تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی بررسی و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 91/0 تأیید شد. پرسش‌نامه در اختیار 252 نفر از اساتید تربیت بدنی سراسر کشور قرار گرفت. دادها توسط نرم افزار SPSS21 و AMOS تجزیه‌و تحلیل شدند. نتایج برای مدل معادلات ساختاری نشان داد که ضرایب مسیر برای شبکه های اجتماعی، طراحی محصول، خدمات الکترونیک، ارتباطات بازاریابی، زنجیره ارزش و تسهیم دانش به‌ترتیب 79/0، 76/0، 57/0، 72/0، 71/0 و 73/0 بود.نتایج به دست آمده شبکه های اجتماعی بیشترین سهم و خدمات الکترونیک کمترین سهم در این مدل دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - عوامل مؤثر در مدیریت توسعه‌ی گردشگری ورزشی با رویکرد ورزش‌های ساحلی در استان هرمزگان
    علوم ورزش , شماره 1 , سال 13 , بهار 1400
    هدف این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر در مدیریت توسعه‌ی گردشگری ورزشی با رویکرد ورزش‌های ساحلی در استان هرمزگان است. ابتدا معیارها و زیرمعیارهای اثرگذار بر توسعه‌ی گردشگری ورزش‌های ساحلی از طریق مصاحبه با خبرگان و کارشناسان تهیه و پرسش‌نامه بر اساس 6 معیار و 60 زیرمعیار تدوی چکیده کامل
    هدف این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر در مدیریت توسعه‌ی گردشگری ورزشی با رویکرد ورزش‌های ساحلی در استان هرمزگان است. ابتدا معیارها و زیرمعیارهای اثرگذار بر توسعه‌ی گردشگری ورزش‌های ساحلی از طریق مصاحبه با خبرگان و کارشناسان تهیه و پرسش‌نامه بر اساس 6 معیار و 60 زیرمعیار تدوین گردید. جامعه آماری شامل 100000 گردشگر علاقه مند به ورزش های ساحلی بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان در نهایت 387 نفر تعیین شد که به صورت نمونه گیری در دسترس از بین گردشگران دریایی علاقه‌مند به ورزش های ساحلی انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن با تحلیل عاملی تأئیدی، تأئید شد. نرمال‌بودن داده ها با آزمون کولموگروف- اسمیرنوف بررسی شد. سپس برای رتبه‌بندی اثر معیارهای اصلی در توسعه‌ی گردشگری ورزشی در ساحل از آزمون فریدمن و برای از آزمون تی تک نمونه ای مقایسه میانگین عوامل استفاده شد. نتایج، گویای وجود ارتباط معنی‌دار در سطح 99% بین معیارهای اصلی پژوهش بود. آزمون فریدمن نشان داد که معیارهای 1) اقتصادی- بازاریابی، 2) تأسیسات زیربنایی، 3) روابط عمومی و تبلیغات، 4) اجتماعی- فرهنگی، 5) سیاسی- امنیتی و 6) مدیریتی به‌ترتیب بیش‌ترین اهمیت را در توسعه‌ی گردشگری ورزش‌های ساحلی در استان هرمزگان دارد. بدین ترتیب، حمایت از سرمایه‌گذاران خصوصی، ایجاد ساختارهای زیربنایی و بهسازی خدمات کیفی و بازاریابی ورزش‌های ساحلی نقش اصلی را در دستیابی به توسعه‌ی اقتصادی- ورزشی ساحل هرمزگان دارد. میانگین همه ی عوامل از حد متوسط عدد 3 بیشتر شد( 0/05 = sig). پرونده مقاله