فهرست مقالات خدیجه نصری


  • مقاله

    1 - کارائی چرخه عملیاتی و رشد فروش شرکت‌ها در سایه توجه به فلسفه تکامل مراحل ابزارهای حسابداری مدیریت
    حسابداری مدیریت , شماره 1 , سال 11 , بهار 1397
    هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اثرپذیری چرخه عملیاتی و رشد فروش درنتیجه ی استفاده از ابزارهای پیشرفته حسابداری مدیریت در شرکت ها می باشد. به این منظور در این پژوهش، از یک پرسشنامه به همراه اطلاعات صورت های مالی سال 1394 شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران استفاده شد چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اثرپذیری چرخه عملیاتی و رشد فروش درنتیجه ی استفاده از ابزارهای پیشرفته حسابداری مدیریت در شرکت ها می باشد. به این منظور در این پژوهش، از یک پرسشنامه به همراه اطلاعات صورت های مالی سال 1394 شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است.تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهایsmart pls وspss صورت گرفته است.نتایج نشان می دهد که هرچه قدر شرکت ها از ابزارهای مراحل تکامل بالاتر استفاده می کنند به دلیل استفاده از ابزارهای پیشرفته تر مدیریت هزینه،استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای محدودیت وتوجه بیشتر به چرخه عمر و زنجیره ارزش کالا؛ چرخه عملیاتی کاراتری دارند. همچنین نتایج نشان دادتکامل ابزارهای حسابداری مدیریت به دلایلی همچون وضعیت رکودی بازار و عدم وجود استراتژی رقابتی در شرکت ها؛تاثیر چشمگیری بر رشد فروش شرکت ها ندارد، اما شرکت هایی که از ابزارهای مرحله چهارم تکامل استفاده می کنند، رشد فروش بالاتری دارند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تکامل ابزارهای حسابداری مدیریت; راهکاری برای کاهش سایه شوم تجدید ارائه فرصت طلبانه
    حسابداری مدیریت , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1397
    در محیط تجارت کنونی استفاده صحیح از رویکردهای نوین حسابداری مدیریت، که شرکت ها را در دستیابی بهتر به اهداف و کسب مزیت های رقابتی یاری کند، الزامی است. همچنین تجدید ارائه صورت های مالی به صورت صریح و شفاف حکایت از قابل اتکا نبودن صورت های مالی دوره های گذشته ، پایین بودن چکیده کامل
    در محیط تجارت کنونی استفاده صحیح از رویکردهای نوین حسابداری مدیریت، که شرکت ها را در دستیابی بهتر به اهداف و کسب مزیت های رقابتی یاری کند، الزامی است. همچنین تجدید ارائه صورت های مالی به صورت صریح و شفاف حکایت از قابل اتکا نبودن صورت های مالی دوره های گذشته ، پایین بودن کیفیت گزارشگری و عدم تحقق پیش بینی ها و اهداف شرکت ها دارد.لذا پژوهش حاضر به دنبال بررسی انگیزه های تجدید ارائه با توجه به مرحله تکامل حسابداری مدیریت است.ازاین رو پس از پیگیری های مکرر 60 پرسش نامه توسط شرکت ها تکمیل شد که به همراه اطلاعات صورت های مالی سال های 1393- 1394 شرکت های پاسخ دهنده، با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که اثر بکارگیری ابزارهای نوین حسابداری مدیریت بر تجدید ارائه صورت های مالی منفی و برابر 13/0 است. همچنین شرکت های مرحله اول تکامل به دلیل عدم تحقق اهداف پیش بینی شده، همگی صورت های مالی خود را تجدید ارائه می کنند، اما شرکت های مرحله چهارم تکامل در تجدید ارائه های صورت های مالی خود انگیزه های غیرفرصت طلبانه دارند. لذا می توان گفت بکارگیری ابزارهای حسابداری مبتنی بر خلق ارزش می تواند باعث کاهش تعداد تجدید ارائه ها و تغییر انگیزه تجدیدارائه ها از فرصت طلبانه به غیر فرصت طلبانه شود. همچنین متغیرهای کیفیت حسابرسی و نرخ موثر مالیاتی؛میزان اثرگذاری ابزارهای حسابداری مدیریت برتجدید ارائه را تعدیل می کند. پرونده مقاله