فهرست مقالات Allah Verdi Nouri


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر جهت‌گیری بازار بر استراتژی‌های نوآوری
    مدیریت بازاریابی , شماره 43 , سال 14 , تابستان 1398
    هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جهت‌گیری بازار بر استراتژی‌های نوآوری می‌باشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر نحوه اجرا از نوع توصیفی، پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارشناسان شرکت تهران بوران می‌باشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 1 چکیده کامل
    هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جهت‌گیری بازار بر استراتژی‌های نوآوری می‌باشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر نحوه اجرا از نوع توصیفی، پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارشناسان شرکت تهران بوران می‌باشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 174 نفر و روش نمونه‌گیری، تصادفی ساده تعیین گردید. پایایی پرسش‌نامه‌ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.866 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تأیید قرار گرفته‌اند. داده‌های پژوهش به کمک نرم‌افزارهای SPSS و PLS مورد تحلیل قرار گرفتند و نتایج آن نشان داد جهت‌گیری بازار با دو بعد مشتری‌مداری و رقیب‌گرایی به صورت زیر بر نوآوری تأثیر دارد: مشتری‌مداری بر نوآوری تدریجی و نوآوری اکتشافی تأثیر ندارد اما رقیب‌گرایی برنوآوری اکتشافی و نوآوری تدریجی تأثیر مثبت دارد. پرونده مقاله