فهرست مقالات علی احمدی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل ریاضی زنجیره تأمین حلقه بسته با تاکید برتوانمندسازی قابلیت های زیست محیطی و افزایش سود آوری
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 4 , سال 14 , پاییز 1401
    راهکار اصلی دستیابی همزمان شرکت ها به اهداف اقتصادی و زیست‌ محیطی پیاده سازی زنجیره تامین حلقه بسته میباشد. هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل ریاضی توانمند سازی قابلیت‌های زیست محیطی و سودآوری زنجیره تأمین حلقه بسته در صنایع نظامی میباشد. مدل ارائه شده یک مدل 4 هدفه بوده که چکیده کامل
    راهکار اصلی دستیابی همزمان شرکت ها به اهداف اقتصادی و زیست‌ محیطی پیاده سازی زنجیره تامین حلقه بسته میباشد. هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل ریاضی توانمند سازی قابلیت‌های زیست محیطی و سودآوری زنجیره تأمین حلقه بسته در صنایع نظامی میباشد. مدل ارائه شده یک مدل 4 هدفه بوده که هدف اول آن حداقل ساختن نشر الایندگی, هدف دوم حداقل ساختن زباله های زیست محیطی, هدف سوم حداقل ساختن هزینه و هدف چهارم حداقل ساختن ریسک تامین مواداولیه است. پس از طراحی مدل , اعتبار سنجی مدل با حل آن در ابعاد کوچک صورت گرفته است و سپس با استفاده از چهار الگوریتم NSGAII,MOPSO,MOACO,MOSA حل مدل در ابعاد متوسط و بزرگ حل و نتایج آن با هم مقایسه گردیده است. بر اساس نتایج تنظیم پارامترهای مدل صورت گرفته و واکنش مدل نسبت به پارامترهای مختلف بررسی گردیده است. نتایج نشان داده ، ملاحظات هم زمان ابعاد زیست محیطی ,اقتصادی در پارامترها به بهبود عملکرد زنجیره تأمین حلقه بسته از نظر توانمند سازی قابلیت های زیست محیطی و سودآوری منجر می شود. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تعیین عوامل چابکی سازمانی دانشگاهها بر اساس مدل گلدمن و ناگل
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 5 , سال 14 , زمستان 1397
    تغییرات روز افزون محیطی بر جنبه های مختلف آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی از جمله بر ساختارسازمانی آنان تاثیر گذاشته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حبث نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. ابتدا با مرور ادبیات و پیشینه تحقیق و بهره گیری از نظر خبرگان و ب چکیده کامل
    تغییرات روز افزون محیطی بر جنبه های مختلف آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی از جمله بر ساختارسازمانی آنان تاثیر گذاشته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حبث نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. ابتدا با مرور ادبیات و پیشینه تحقیق و بهره گیری از نظر خبرگان و با استفاده از تکنیک دلفی، تعداد 46متغیر به عنوان چابکی ساختار سازمانی دانشگاهها شناسایی شدند.برای اندازه گیری میزان توافق در دلفی از ضریب هماهنگی کندال استفاده شده است . جامعه آماری اعضای هیات علمی تمام وقت واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران است. نمونه آماری 274هیات علمی براساس جدول مورگان با استفاده از روش تصادفی از واحد دانشگاهی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تعیین اعتبار ابزار اندازه گیری اعتبار محتوایی از نظرات خبرگان و برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ گردید که پایایی 0/94به دست آمد. همچنین ازتکنیک دلفی برای اجماع و تواف بر شاخص های چابکی سازمانی و نیز از آزمون t تک نمونه ای یا تک گروهی برای آزمودن فرضیات ششگانه پژوهش استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که مهم ترین شاخص های چابکی سازمانی دانشگاهها بر اساس مدل گلدمن و ناگل(1995) شامل ثبات در مدیریت دانشگاهها، روشن بودن چشم انداز، یادگیری سازمانی وماموریت علمی، سیستم نظارت و ارزشیابی عملکرد تحقیقاتی، فرهنگ خود- ارزیابی، خود -کنترلی و خود –ارتقایی، توجه به کار گروهی دردانشگاهها، توجه مدیران به نتایج تحقیقات، تاسیس صندوق حمایت از محققان، مهندسی مجدد ساختارهای سازمانی و فرایندهای فعلی و وجود واحدهای تحقیقاتی جهت تجاری سازی در دانشگاهها می باشد که طبق مدل مفهومی اولیه در پنج طبقه اصلی دسته بندی شدند.بر اساس مدل گلذمن و ناگل، به ترتیب اهمییت دادن به نیروی انسانی، توانمند سازی،کنترل عدم اطمینان محیطی، تغییرات سریع در برابر تغییرات محیطی، هماهنگی سازمانی و توجه به فناوری های جدید بر چابکی سازمانی تاثیر داشتند. پرونده مقاله