فهرست مقالات Seyed-Javad Iranban


  • مقاله

    1 - Illustration of the Position of Knowledge-Based Management in Iranian Organizations
    Journal of System Management , شماره 4 , سال 7 , تابستان 2021
    There is a degree of ambiguity, contradiction and complexity in the management capability and knowledge achievements of the organization, which needs to be designed and presented in a conceptual framework in a simple framework in order to reduce uncertainty in the manag چکیده کامل
    There is a degree of ambiguity, contradiction and complexity in the management capability and knowledge achievements of the organization, which needs to be designed and presented in a conceptual framework in a simple framework in order to reduce uncertainty in the management of the organization. The purpose of this study is to provide a systematic perspective on the knowledge-centered organization, continuity of survival and avoidance of organizational decline and on the other hand to create an understanding of the relationship between knowledge-based management and life and organizational decline in five organizations integrating in the banking industry. In this study, data were collected using a questionnaire from 150 managers, experts of five banks and financial and credit institutions (about to merge). In this study, two issues have been examined; First, using the method of performance importance analysis, the position of organizations in the two areas of knowledge-oriented and capital-based were examined. Two banks are in the position of innovative organization and two other banks are in the area of illusion, and one bank is on the border of excellence and illusion. Finally, with the structural modeling method based on the partial least squares approach, the interrelationship between knowledge-based leadership with innovation, excellence, illusion control and organizational decline of the defined hypotheses have been tested that these variables reinforce each other. And the effect of independent variables on dependent variables is strong. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Managing Perishable Goods Supply Chain Disruptions during the Covid-19 Pandemic (Systematic Approach)
    Journal of System Management , شماره 4 , سال 9 , تابستان 2023
    The current article examines the trends and performance of research on the types of effects of the COVID-19 epidemic and the different management strategies of perishable goods supply chain disruptions during 2 years (2020-2022) using bibliometric and network analysis b چکیده کامل
    The current article examines the trends and performance of research on the types of effects of the COVID-19 epidemic and the different management strategies of perishable goods supply chain disruptions during 2 years (2020-2022) using bibliometric and network analysis based on the data set from the Scopus database using VOSviewer software. The analysis designates that Kumar A. has been the most influential author in perishable goods supply chain research during the COVID-19 pandemic, and India has contributed the most in this field. The most repeated keywords were resilience, food supply, and perishable food supply chain. Citation analysis indicated that resilience and sustainability are the mainstream of research in articles with high citations. The network analysis also disclosed that resilience and sustainability are the key themes in the clusters. Furthermore, strategies for managing disruption during the COVID-19 pandemic were extracted from the highly-cited articles, which are presented in this article. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تحلیل راهبردی بازار خدمات ارزش افزوده‏ موبایل در ایران با استفاده از رویکرد پویایی ‏شناسی سیستم
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 5 , سال 25 , زمستان 1398
    با وجود راه اندازی بازارگاه های اپلیکیشن های موبایل در ایران، اما این بازارگاه ها تحت فضای رقابتی شدید نتوانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرند. لذا بررسی و بهبود فرآیند پذیرش این بازارگاه ها، دارای اهمیت زیادی برای مدیران صنعت است. این تحقیق، پس ا چکیده کامل
    با وجود راه اندازی بازارگاه های اپلیکیشن های موبایل در ایران، اما این بازارگاه ها تحت فضای رقابتی شدید نتوانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرند. لذا بررسی و بهبود فرآیند پذیرش این بازارگاه ها، دارای اهمیت زیادی برای مدیران صنعت است. این تحقیق، پس از شناسایی عوامل موثر در پذیرش و جذابیت بازارگاه ها، به بررسی اثر شبکه ای با ارائه مدلی پویا بر مبنای تئوری انتشار باس پرداخته و بازار مورد مطالعه را مدل سازی و شبیه سازی کرده است. این کار با ارائه فرضیه های پویا، ترسیم نمودارهای علّی، انباشت-جریان و ورود معادلات ریاضی در نرم افزار ونسیم انجام و پس از اعتبارسنجی مدل و حصول اطمینان از صحت عملکرد آن، دو سیاست مختلف در مدل اجرا شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که تحت فشار وارده از سوی بازارگاه Play Store، بازارگاه های ایرانی همچنان مجبورند که خدمات خود را بهبود ببخشند و در عین حال برای کاهش فاصله رقابتی با آن بکوشند. این بازارگاه ها می بایستی با توجه به پویایی های بازار و برای به دست آوردن فرصت های نوظهور، منابع موجود را مجدداً پیکربندی و شایستگی های محوری خود را بازسازی نمایند. پرونده مقاله