فهرست مقالات hossein janatifar


  • مقاله

    1 - بررسی تاثیرکاربردهای تکنولوژی و نیازهای اطلاعاتی بر مدیریت زنجیره تامین با نقش میانجی فناوری بلاکچین در گردشگری
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 4 , سال 15 , پاییز 1402
    هدف از این پژوهش " بررسی تاثیر کاربردهای تکنولوژی و نیازهای اطلاعاتی بر مدیریت زنجیره تامین با نقش میانجی فناوری بلاکچین در گردشگری (مطالعه موردی: اماکن گردشگری استان تهران) " می‌باشد. جامعه مورد مطالعه شامل گردشگران اماکن گردشگری استان تهران می‌باشد. حجم نمونه به علت ن چکیده کامل
    هدف از این پژوهش " بررسی تاثیر کاربردهای تکنولوژی و نیازهای اطلاعاتی بر مدیریت زنجیره تامین با نقش میانجی فناوری بلاکچین در گردشگری (مطالعه موردی: اماکن گردشگری استان تهران) " می‌باشد. جامعه مورد مطالعه شامل گردشگران اماکن گردشگری استان تهران می‌باشد. حجم نمونه به علت نامحدود بودن جامعه آماری با استفاده از جدول مورگان کرجسی، 384 نفر تعیین ‌گردید. جهت جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش، از پرسشنامه استفاده شده است که روایی آن به صورت روایی محتوا توسط خبرگان و روایی سازه و ساختار توسط تحلیل عاملی تأییدی در نرم‌افزار smart pls و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در نرم‌افزار spss تأیید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های کلموگروف- اسمیرنوف، جهت تست نرمال و از آزمون تحلیل عاملی تأییدی و مدل‌یابی معادلات ساختاری جهت بررسی فرضیه‌ها در نرم‌افزار smart pls استفاده شد. نتایج نشان داد که کاربردهای تکنولوژی و نیازهای اطلاعاتی و مولفه‌های مربوطه بر فناوری بلاکچین در گردشگری تأثیر معناداری داشته و به این واسطه سبب ارتقا مدیریت زنجیره تامین می‌گردد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تاثیر ابعاد مدل بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صنعت هتلداری ایران در پسا کرونا
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 7 , سال 2 , زمستان 1402
    همه گیری کووید-19 بخش‌های اقتصادی و خدماتی را از طریق اقدامات قرنطینه، مختل شدن زنجیره‌های عرضه جهانی، ضعیف‌تر شدن تقاضای داخلی و خارجی برای کالاها و خدمات و کاهش توریسم بین‌المللی تحت تأثیر قرار داده است. بازاریابی کارآفرینانه در بقاء ،عملکرد و موفقیت کسب و کار بسیار چکیده کامل
    همه گیری کووید-19 بخش‌های اقتصادی و خدماتی را از طریق اقدامات قرنطینه، مختل شدن زنجیره‌های عرضه جهانی، ضعیف‌تر شدن تقاضای داخلی و خارجی برای کالاها و خدمات و کاهش توریسم بین‌المللی تحت تأثیر قرار داده است. بازاریابی کارآفرینانه در بقاء ،عملکرد و موفقیت کسب و کار بسیار تعیین کننده و حیاتی اسـت. تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد مدل بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صنعت هتلداری ایران در پسا کرونا انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مدیران صنعت هتلداری ایران به تعداد 1351 نفر می باشند. حجم نمونه با فرمول کوکران تعداد 299 نفر به دست امده است. نمونه آماری تحقیق با نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته است. روایی پرسشنامه بر اساس روایی سازه،تشخیصی و همگرا و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. مطالعه حاضر از نوع پیمایشی وکاربردی است. در این تحقیق برای آزمون فرضیات از روش معادلات ساختاری و نرم افزار pls استفاده شده است. بر اساس نتایج نهایی تحقیق ابعاد بازاریابی کارآفرینانه شامل ارزش آفرینی، مشتری مداری، نوآوری، ریسک پذیری، بهداشت و ایمنی، پیش قدم بودن و تکنولوژی بر عملکرد صنعت هتلداری ایران در پسا کرونا تاثیر تاثیرگذار بوده است. پرونده مقاله