فهرست مقالات Mohammad Reza Eghbal


  • مقاله

    1 - تاثیر برنامه غربالگری بیماری فاویسم بر بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های شهرستان‌های آمل و نور
    مدیریت بهداشت و درمان , شماره 12 , سال 5 , تابستان 1393
    مقدمه: فاویسم (کمبود آنزیم گلوکز 6 فسفات دهیدروژناز) شایع‌ترین نقص آنزیمی در انسان است. این بیماری در همه جوامع دیده می‌شود. اگر چه در کشور ما به ویژه در شمال شیوع بالایی دارد، ولی به دلیل عدم وجود نظام ثبت بیماری‌ها در کشور، شیوع و بار بیماری‌ها بطور دقیق مشخص نیست. ای چکیده کامل
    مقدمه: فاویسم (کمبود آنزیم گلوکز 6 فسفات دهیدروژناز) شایع‌ترین نقص آنزیمی در انسان است. این بیماری در همه جوامع دیده می‌شود. اگر چه در کشور ما به ویژه در شمال شیوع بالایی دارد، ولی به دلیل عدم وجود نظام ثبت بیماری‌ها در کشور، شیوع و بار بیماری‌ها بطور دقیق مشخص نیست. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر برنامه غربالگری بر بار مراجعه بیماران فاویسمی به بیمارستان‌های شهرستان‌‌های آمل و نور مورد مطالعه انجام شد. روش‌پژوهش: این مطالعه مقطعی، با بررسی پرونده کودکان بستری شده فاویسمی از سال 84 تا سال 1389 (3 سال قبل و 3 سال بعد از برنامه غربالگری) در بخش اطفال بیمارستان‌های دو شهرستان آمل و نور، صورت گرفت. اطلاعات استخراج شده مربوط به فرد بستری شده، مدت زمان بستری و میانگین حجم خون دریافتی پس از استخراج و ثبت در نرم افزار SPSS با آزمون‌های توزیع دو جمله‌ای و مقایسه میانگین در دو گروه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: از مجموع 28506 کودک بستری شده در طول این شش سال در بخش اطفال 386 کودک با علت فاویسم بستری شدند که از این تعداد 238 کودک پسر و 148 کودک دختر بودند همچنین 223 کودک قبل از اجرای برنامه غربالگری و 163 کودک بعد از اجرای برنامه غربالگری بستری شدند. بار مراجعه از 74/1% به 04/1% کاهش یافت(P<0/05). نتیجه‌گیری: اجرای برنامه غربالگری بیماری فاویسم سبب کاهش بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های مورد مطالعه شده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد شرکت های اکتساب کننده پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
    دانش سرمایه‌گذاری , شماره 1 , سال 12 , بهار 1402
    قابل تامل ترین و چالش برانگیزترین مسائل عصر حاضر، حرکت به سمت جهانی شدن می باشد. یکی از استراتژی های مناسب برای رشد و توسعه شرکت هایی که در یک محیط با تغییرات زیاد فعالیت می کنند و همواره باید آماده واکنش باشند اکتساب است. هدف مطالعه حاضر بررسی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد چکیده کامل
    قابل تامل ترین و چالش برانگیزترین مسائل عصر حاضر، حرکت به سمت جهانی شدن می باشد. یکی از استراتژی های مناسب برای رشد و توسعه شرکت هایی که در یک محیط با تغییرات زیاد فعالیت می کنند و همواره باید آماده واکنش باشند اکتساب است. هدف مطالعه حاضر بررسی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد شرکت های اکتسابی می باشد. جامعه مورد بررسی پژوهش تمامی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که در سال‌های 1392 تا 1396 در فرایند اکتساب واقع شده باشند، و تعداد 48 شرکت از به عنوان شرکت‌های اکتسابی شناسایی و نمونه آماری پژوهش حاضر را تشکیل می‌دهند. نتایج حاکی از آن بوده است که متغیر اکتساب، دارایی های نامشهود و اندازه شرکت ها با شاخص ROA رابطه مثبت دارد. بعلاوه، متغیر اکتساب و متغیر اندازه با عملکرد شرکت ها با توجه به شاخص ROE رابطه مثبتی را نشان داده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - The Effect of Word-Of-Mouth Advertisements on the Responses of Clients (Case Study: Mobile Operators)
    پژوهشگر , شماره 4 , سال 3 , بهار 2018
    Customer reviews in social media contain valuable electronic word-of-mouth (eWOM) information of products, which facilitates firms’ business strategy and individual consumers’ comparison shopping. This study examined the effects of eWOM motivations on custom چکیده کامل
    Customer reviews in social media contain valuable electronic word-of-mouth (eWOM) information of products, which facilitates firms’ business strategy and individual consumers’ comparison shopping. This study examined the effects of eWOM motivations on customers’ behavioral intentions in the Mobile operators setting.eWOM advertising is very important because nowadays many customer buying decisions are based on this type of information. Using simple random sampling, 430 questionnaires were distributed among the users of mobile operators, that 398 were fully answered and usable for the main analysis. Data analyses involved descriptive and inferential methods performed in SPSS and Smart-PLS software, respectively. The statistical analyses were based on partial least squares (PLS) method. Cronbach’s alpha that measures reliability of the variables in the model is within the range of 0.803 and 0.899 for all constructs and their respective subscales, which is above the minimum level of 0.6, confirming internal consistency of the model’s constructs The research results have indicates that: Word-of-mouth advertisement has effect on the responses of clients. Link power has effect on word-of-mouth advertising. Link power has effect on the intent of protest, word-of-mouth on the intent of loyalty and protest, and satisfaction on the intent of out and the clients. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - The optimized model of factors effecting on the Merger and Acquisition from multiple dimensions with neural network approach.
    Journal of Advances in Computer Research , شماره 4 , سال 11 , تابستان 2020
    Nowadays, firms apply the merger and acquisition strategy for gaining synergy, increasing the wealth of stockholders, economics of scales, enhancing efficiency, increasing the ability to research and develop, developing the firm and decreasing the risk. Developing an op چکیده کامل
    Nowadays, firms apply the merger and acquisition strategy for gaining synergy, increasing the wealth of stockholders, economics of scales, enhancing efficiency, increasing the ability to research and develop, developing the firm and decreasing the risk. Developing an optimized model with the ability to identify the effective variables on the merger and acquisition process has a significant role on predicting the profit and the risk of companies involved in this process. Recently, regression-based approaches have been used for providing the optimized model. Regression method has some challenges such as sensitivity to considering the inner data structure, inability to addressing the non-linear relations between data, improper handling of data with continuous value. Neural network has the ability to more precise analysis of the relation between data due to lack of the challenges with regression method as well as examining both internal and external data structure. In one hand, since regression methods are the simplest type of neural method or neural method without hidden layer, developing regression method into neural network and concentrating on neural network and improving these networks can play more effective role on applying prediction in comparison with regression or other ordinary neural networks. Hence, this paper suggests using the optimized neural network for providing an optimized model in order to measuring the effective factors on the merger and acquisition process from multiple dimensions. The results from the experiments indicate the appropriateness of the optimal neural network-based model. پرونده مقاله