فهرست مقالات حکیمه نیکی اصفهلان


  • مقاله

    1 - Designing the Model of International Networking Capability
    Journal of System Management , شماره 1 , سال 7 , زمستان 2021
    The aim of this paper is to develop the model of international networking. Based on purpose, this is a basic research. This study used a systematic review method to gather data for identifying, collecting and analyzing the different dimensions and components and the pro چکیده کامل
    The aim of this paper is to develop the model of international networking. Based on purpose, this is a basic research. This study used a systematic review method to gather data for identifying, collecting and analyzing the different dimensions and components and the propositions related to international networking. The statistical population is all the research in the area of international networking, which covered by the Scopus database in the period of "open start date (not specified the start date) until the end of January 2021". The search date in this database is January 30, 2021. This research used keywords related to international networking terms in the "Title" and in the subject area of ​​"Business, Management, and Accounting" and document type, limited to "Article" to identify the research on international networking. This search yielded 112 articles. In the following step, after reviewing the abstract of the above-mentioned articles and, applying other indicators, 47 articles remained. This research coded the components and dimensions of international networking in these articles, and classified them into three categories of antecedents, processes and consequences, and, finally, identified the gaps of the previous research on the concept of international networking as well as provided research suggestions for future researchers. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مدلسازی پیشایندها و پیامدهای تجربه مشتری در صنعت گردشگری
    جغرافیایی فضای گردشگری , شماره 1 , سال 11 , بهار 1401
    هدف نهایی پژوهش حاضر، دست یافتن به مدل پیشایندها و پیامدهای تجربه گردشگران است که بر این اساس ابتدا به روش فرا ترکیب پیشایندها و پیامدهای تجربه مشتری و همچنین رویکردهای مدیریت تجربه در صنعت گردشگری شناسایی شده و با راهنمایی 10 نفر از خبرگان و متخصصان بازاریابی و گردشگری چکیده کامل
    هدف نهایی پژوهش حاضر، دست یافتن به مدل پیشایندها و پیامدهای تجربه گردشگران است که بر این اساس ابتدا به روش فرا ترکیب پیشایندها و پیامدهای تجربه مشتری و همچنین رویکردهای مدیریت تجربه در صنعت گردشگری شناسایی شده و با راهنمایی 10 نفر از خبرگان و متخصصان بازاریابی و گردشگری و اعمال نظر آنان اصلاحاتی صورت گرفت و پرسشنامه ای تهیه شده و در میان 440 نفر از گردشگران ایرانی که در 5 سال گذشته(1395-1400) به یکی از کشورهای ترکیه، مالزی، آذربایجان و امارات سفر کرده بودند توزیع گشت. در مرحله اول هریک از سازهای مدل پیشنهادی، از لحاظ تک‌بعدی بودن در یک مدل اندازه‌گیری مجزا با روش کلاین(2005) بررسی شد تا اولا، بار عاملی شاخص‌ها بیشتر از 5/0 باشد ثانیاً ضریب همبستگی بین عامل‌ها بیش از 85/0 نباشد. در مرحله دوم اعتبار و روایی سازه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و آلفای کرونباخ، اعتبار سازه (CR) و متوسط واریانس تبیین شده (AVE) و روایی سازه، روایی همگرا و روایی واگرا محاسبه و بررسی شد. نتیجه پژوهش حاضر به مدلسازی پیشایندها و پیامدهای تجربه گردشگر با بهره گیری از روش ترکیبی (کیفی و کمی) که از نوآوریهای این تحقیق می باشد، منجر شده که می تواند مورد استفاده مدیران و فعالین این صنعت قرار گیرد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - ساخت و اعتبارسنجی ابزار سنجش ارزش مشارکت حاصل از تجربه گردشگران
    جغرافیایی فضای گردشگری , شماره 2 , سال 11 , تابستان 1401
    در این پژوهش، محقق با استفاده از روش ترکیبی، درصدد ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش ارزش مشارکت گردشگران می‌باشد. در مرحله اول با استفاده از روش فراترکیب، تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع طی سالهای 2000 تا سال 2020 مورد مطالعه قرار گرفته و ارزشهای حاصل از مشارکت گردشگران شنا چکیده کامل
    در این پژوهش، محقق با استفاده از روش ترکیبی، درصدد ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش ارزش مشارکت گردشگران می‌باشد. در مرحله اول با استفاده از روش فراترکیب، تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع طی سالهای 2000 تا سال 2020 مورد مطالعه قرار گرفته و ارزشهای حاصل از مشارکت گردشگران شناسایی شده است. در مرحله دوم بر اساس مطالعه ادبیات تحقیق، پرسشنامه‌ای تهیه و در اختیار تعدادی از اساتید دانشگاه و محققان بازاریابی و گردشگری قرار گرفته و پس از اعمال نظرات و اصلاحات لازم، در بین 440 نفر از گردشگرانی که در 5 سال گذشته به یکی از کشورهای مالزی، امارات، آذربایجان و ترکیه سفر کرده بودند توزیع گشت. در ادامه اعتبار سنجی مدل با استفاده از نرم‌افزار SPSS24 انجام گرفت. نتایج تحلیل عاملی تأییدی برازش الگوی 5 عاملی را تأیید نمود. بر اساس نتایج به‌دست آمده پرسشنامه این تحقیق می‌تواند به عنوان ابزار مناسبی برای سنجش ارزش مشارکت گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از روش ترکیبی برای شناسایی پیامدهای حاصل از مشارکت گردشگران و همچنین معرفی ابزاری برای سنجش ارزش مشارکت گردشگران از نوآوریهای این تحقیق بوده است. پرونده مقاله