فهرست مقالات سارا مهرابی


  • مقاله

    1 - بررسی و ارائه راهکارهای بهره گیری مطلوب از فناوری‌های جدید در دوره ابتدایی
    مدیریت زنجیره ارزش , شماره 1 , سال 4 , تابستان 1398
    تکنولوژی‌های نوین در برنامه‌های نظام آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی دارد که می‌تواند تحول کیفی اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها و درنتیجه اثربخشی آموزش‌وپرورش را به دنبال داشته باشد. هدف کلی پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکارهای بهره‌گیری مطلوب از فناوری‌های جدید در دوره ابتدای چکیده کامل
    تکنولوژی‌های نوین در برنامه‌های نظام آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی دارد که می‌تواند تحول کیفی اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها و درنتیجه اثربخشی آموزش‌وپرورش را به دنبال داشته باشد. هدف کلی پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکارهای بهره‌گیری مطلوب از فناوری‌های جدید در دوره ابتدایی است. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران، معلمان مدارس ابتدایی و دانش آموزان پایه ششم مدارس شهرستان سلماس تشکیل می‌دهد. بدین منظور نمونه‌ای شامل (70) مدیر، معلم و (300) دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه مجزا که یکی از آن‌ها برای مدیران و معلمان و یکی دیگر برای دانش آموزان استفاده شد. رواییپرسشنامه‌هابراساسنظر متخصصان تائید گردید. پرسشنامه‌هاوضعیتاستفادهاز فناوری‌هاینوینآموزشی، میزان آشنایی با رایانه وموانعاستفادهازتکنولوژی‌هاینوینآموزشیرا مورد آزمون قراردادند. داده‌هابااستفادهازشاخص‌هایتوصیفیوآزمون تحلیل عاملی، فریدمن وموردتجزیه‌ و تحلیلقرارگرفت.نتایجنشاندادکهمیزانبرخورداریواستفادهازتکنولوژی‌هاینوینآموزشی در مدیران در حد مطلوب ولیدردانش آموزان و معلمان در حد متوسط و رو به پایینمی‌باشد اما از انگیزه و علاقه بالایی برای استفاده از فناوری‌های نوین برخوردار بودند. همچنیننتایجپژوهشحاضرنشاندادکهمهم‌ترینمانعاستفادهازفناوری‌هاینوینآموزشیازدیدگاهمعلمان، مدیران و دانش آموزان، آموزش‌های ناکافی جهت استفاده از وسایل کمک‌آموزشی و اینترنت است و در رتبه‌های بعدی به ترتیب موانعاقتصادی، فرهنگی و زیر ساختاریقرار دارد. پرونده مقاله