فهرست مقالات حسین عیدی


  • مقاله

    1 - شناسایی و رتبه بندی موانع استفاده از پژوهش های تربیت بدنی در صنعت ورزش ایران به منظور ایجاد تحول ساختاری و اجتماعی در تحقیقات علوم ورزشی
    علوم اجتماعی , مقالات زودآیند
    هدف از این پژوهش شناسایی و رتبه بندی موانع استفاده از پژوهش های تربیت بدنی در صنعت ورزش به منظور ایجاد تحول ساختاری و اجتماعی در تحقیقات بود. جامعه آماری این تحقیق مدیران ادارات و سازمان‌های ورزشی، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران صاحب نظر می باشد. نمونه آماری به صورت نمونه چکیده کامل
    هدف از این پژوهش شناسایی و رتبه بندی موانع استفاده از پژوهش های تربیت بدنی در صنعت ورزش به منظور ایجاد تحول ساختاری و اجتماعی در تحقیقات بود. جامعه آماری این تحقیق مدیران ادارات و سازمان‌های ورزشی، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران صاحب نظر می باشد. نمونه آماری به صورت نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند شامل40 نفر پژوهشگر رشته تربیت بدنی و 40 نفر از مدیران بود. ابزار پژوهش، پرسش نامه محقق ساخته 24 سوالی با 5 مولفه است که روایی آن مورد تایید قرار گرفت و پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 به دست آمد. برای تحلیل داده ها از کای دو، فریدمن، تحلیل عاملی اکتشافی و یو من وایتنی در نرم افزار SPSS18 استفاده شد. نتایج نشان داد که عدم توجه به نیازهای علمی و اجتماعی سازمان های هدف در پژوهش های تربیت بدنی، تعامل نامناسب بین هیات ها و ادارات ورزش و جوانان با نهادهای پژوهشی و عدم وجود قوانین و مقررات جامع برای کابردی سازی پژوهش های انجام شده به ترتیب مهمترین موانع استفاده از پژوهش های تربیت بدنی در صنعت ورزش ایران قرار گرفته اند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارتباط بین فرح بخشی در کار با رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجیگری یادگیری سازمانی در دبیران تربیت بدنی استان کرمانشاه
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1402
    هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین فرح بخشی در کار با رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجیگری یادگیری سازمانی در دبیران درس تربیت بدنی استان کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران درس تربیت بدنی شهر کرمانشاه(240 نفر چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین فرح بخشی در کار با رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجیگری یادگیری سازمانی در دبیران درس تربیت بدنی استان کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران درس تربیت بدنی شهر کرمانشاه(240 نفر) بود. روش نمونه‌گیری به صورت تصادفی- خوشه‌ای بوده و تعداد 173 نفر(جدول مورگان) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامة رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و مکنزی(1990)، پرسشنامة فرح بخشی در کار مک دوئل (2004) و پرسشنامة یادگیری سازمانی نیفه(2001) بود.در بخش آمار توصیفی از جداول و نمودارهای توصیفی برای بیان ویژگی های دموگرافیک و توصیفی پژوهش استفاده شد. از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده‌ها استفاده و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه‌گیری و مدل ساختاری از نرم‌افزارهای SPSS نسخه 24 و Smart PLS نسخه 3.0استفاده شد.. نتایج نشان داد که بین فرح بخشی در کار با رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش میانجیگری یادگیری سازمانی در دبیران درس تربیت بدنی کرمانشاه ارتباط معنی داری وجود دارد و یادگیری سازمانی برای رابطه فرح‌بخشی در کار و رفتار شهروندی ، میانجی‌گری دارد و از نوعِ میانجی جزئی است. پرونده مقاله