فهرست مقالات غلامرضا ثناگوی محرر


  • مقاله

    1 - ارائه مدل تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر رفتار مصرف‌کننده در استارت آپ‌های حوزه فناوری نوین
    مدیریت بازاریابی , شماره 49 , سال 15 , زمستان 1399
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر رفتار مصرف‌کننده در استارت آپ‌های حوزه فناوری نوین انجام شده است. این تحقیق از لحاظ هدف در زمره پژوهش‌های کاربردی بوده و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه مورد بررسی کلیه مصرف‌کنندگانی هستن چکیده کامل
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر رفتار مصرف‌کننده در استارت آپ‌های حوزه فناوری نوین انجام شده است. این تحقیق از لحاظ هدف در زمره پژوهش‌های کاربردی بوده و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه مورد بررسی کلیه مصرف‌کنندگانی هستند که از خدمات پنج استارت آپ (لینکپ، اسمارت فارور، پیگام،پیکتو، اونار) استفاده کرده‌اند. برای گردآوری اطلاعات با استفاده از جدول مورگان برای تعییم حجم نمونه تعداد 384 پرسش‌نامه با روش نمونه‌گیری تصادفی در بین اعضای نمونه، توزیع و اطلاعات به روش تحلیل معادلات ساختاری و از طریق نرم‌فزار pls تحلیل شده است. همه فرضیه‌های تحقیق مورد تأیید قرار گرفته است و تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه (پیش دست بودن، ریسک‌پذیری، فرصت‌گرایی، نوآوری، اهرم منابع انسانی،ایجاد ارزش، گرایش بنگاه به بازاریابی، سرمایه فکری و اجتماعی) بر رضایت، وفاداری و اعتماد مصرف‌کننده به اثبات رسید. نتایج نشان داد که ابعاد بازاریابی کارآفرینانه با تأثیر بر رفتار مصرف‌کننده، بر درک بهتر استفاده از بازاریابی کارآفرینانه و خلاق در بین استارت آپ‌های حوزه فناوری نوین می‌تواند باعث افزایش رضایت، وفاداری و اعتماد در بین مصرف‌کنندگان شود. بهره‌گیری از مدل مورد معرفی به استارت آپ‌ها کمک می‌کند تا ابعاد بازاریابی کارآفرینانه را شناسایی و با رفع نقاط قوت و ضعف خود در زمینه‌های ذیربط، کارایی استارت آپ‌های خود را افزایش دهند و همچنین ضمن حفظ مصرف‌کنندگان فعلی، کاربران بیشتری را جذب نمایند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی مدل زیست‌بوم استارتاپ‌های حوزه خدمات پزشکی
    مدیریت بازاریابی , شماره 59 , سال 18 , تابستان 1402
    هدف از این پژوهش ارائه مدل زیست‌بوم استارتاپ‌ها در حوزه خدمات پزشکی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توضیفی- پیمایشی است. جامعه مورد بررسی خدمات پنج استارتاپ حوزه پزشکی است. پس از تعریف موضوع و انجام مطالعات اکتشافی و کتابخانه‌ای اولی چکیده کامل
    هدف از این پژوهش ارائه مدل زیست‌بوم استارتاپ‌ها در حوزه خدمات پزشکی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توضیفی- پیمایشی است. جامعه مورد بررسی خدمات پنج استارتاپ حوزه پزشکی است. پس از تعریف موضوع و انجام مطالعات اکتشافی و کتابخانه‌ای اولیه، عوامل و مؤلفه‌ها از طریق تحلیل مضمون و توسط پرسش‌نامه محقق ساخته که به نظر خبرگان دانشگاهی و حرفه‌ای آشنا با موضوع رسیده (شامل 3 استاد دانشگاه و 7 خبره) و پس از اخذ نظرات اصلاحی کیفی و کمی ایشان (به روش دلفی) بر اساس روش‌های آماری مربوط تحلیل نهایتاً متناسب مدل، مؤلفه‌ها و ترکیب عوامل به اجماع نخبگان رسیده است. در بخش کیفی از نرم‌افزار Maxqda به منظور تحلیل مضمون و در بخش کمی از نرم‌افزار Smart pls به منظور تحلیل عاملی استفاده گردید. این تحقیق با توجه به تعداد 267 کد اولیه که از این تعداد 30 کد باز و 9 کد محوری شکل گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که (تأمین مالی، فرهنگی، سیاسی، آموزش، ساختار بازار، سرمایه انسانی، شبکه‌ها، فناوری، حمایت‌ها) بر زیست‌بوم استارتاپ‌ها تأثیر معناداری دارد. نتایج نشان داد که مؤلفه‌های زیست‌بوم بر درک بهتر استفاده از زیست‌بوم استارتاپ‌ها در بین استارتاپ‌های حوزه پزشکی می‌تواند باعث استفاده بهینه‌تر از آن در بین آن‌ها شود. بهره‌گیری از مدل مورد معرفی به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا مؤلفه‌های زیست‌بوم استارتاپ‌ها را شناسایی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را در زمینه‌های ذیربط درک کنند و همچنین در فضای رقابتی کارایی بیشتری داشته باشند. پرونده مقاله