فهرست مقالات محمدتقی مقصودی


  • مقاله

    1 - تحلیل علم‌سنجی حوزه تحقیقاتی "بازی وارسازی در بازاریابی" جهت پیشنهاد مسیر پژوهشی بهینه در این حوزه
    مدیریت بازاریابی , شماره 60 , سال 18 , پاییز 1402
    با ایجاد پلی میان بازی وارسازی و بازاریابی، بازی وارسازی به عنوان ابزاری جدید برای بهبود فرآیندهای تجاری در سازمان‌ها ظهور کرده و کاربرد آن افزایش یافته است. از طرفی، در این حوزه، همکاری‌های پژوهشی طی سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته و پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان اد چکیده کامل
    با ایجاد پلی میان بازی وارسازی و بازاریابی، بازی وارسازی به عنوان ابزاری جدید برای بهبود فرآیندهای تجاری در سازمان‌ها ظهور کرده و کاربرد آن افزایش یافته است. از طرفی، در این حوزه، همکاری‌های پژوهشی طی سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته و پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه یابد. همان‌طور که دانشمندان حوزه‌های علمی مختلف دور هم جمع می‌شوند تا با چالش‌های جهانی مقابله کنند، شبکه آن‌ها پیچیده‌تر شده و به تحلیل و راه‌حل پیچیده‌تری نیاز دارند. ما در این پژوهش سعی بر انجام بررسی ساختاریافته مبتنی بر مدلی متشکل از روش‌های علم‌سنجی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی داریم که به کمک آن و بدون کم‌ترین اعمال‌نظر شخصی برترین مقالات، کلیدواژگان، پژوهشگران، مجلات، مؤسسات و کشورهای فعال در این حوزه را طبق چند شاخص شناسایی کنیم تا از این نتایج جهت به کارگیری بهترین روش‌ها و یافته‌های بازی وارسازی در بازاریابی و در نهایت هدفمندکردن پژوهش‌های آتی در این حوزه روبه‌رشد بهره ببریم. به منظور بررسی همکاری علمی در این حوزه، از تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای تحلیل شبکه‌ها و کاربردهای آن و از علم‌سنجی جهت یافتن برترین مقالات، کلیدواژگان، نویسندگان، مؤسسات و کشورها و روند انتشار مقالات طی سال‌های مختلف در دو حوزه مذکور استفاده شده و شبکه نامرئی هم نویسندگی ایجاد شده بین دانشمندان کشورهای مختلف و مؤسسات آموزشی/ تجاری در حوزه بازی وارسازی در بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته، به عبارتی دیگر می‌توان گفت که در این پژوهش تلاش شده تا با نگاشت علمی، طرح جامعی از حوزه بازی وارسازی در بازاریابی ارائه شود. پرونده مقاله