فهرست مقالات سمیرا محمدی


  • مقاله

    1 - تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر تصویر برند در صنعت هتلداری (مطالعه موردی:هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران)
    علوم جغرافیایی (جغرافیای کاربردی) , شماره 4 , سال 17 , پاییز 1400
    چکیدهتحقیق حاضر با هدف تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر تصویر برند در صنعت هتل داری در هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران، شامل: هتل های پارسیان آزادی رامسر(4 ستاره) و پارسیان آزادی خزر(5 ستاره) در تابستان 96 صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان و م چکیده کامل
    چکیدهتحقیق حاضر با هدف تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر تصویر برند در صنعت هتل داری در هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران، شامل: هتل های پارسیان آزادی رامسر(4 ستاره) و پارسیان آزادی خزر(5 ستاره) در تابستان 96 صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان و مشتریان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران می باشد. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان و میهمانان هتل های بین المللی پارسیان استان مازندران و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که رفتار شهروندی سازمانی و هر یک از ابعاد آن تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر برند دارند. و همچنین نشان داده شد که متغیر فضیلت مدنی دارای بزرگترین مقدار ضریب مسیر است و تأثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر تصویر برند بیشتر است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تأثیر تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و رضایت گردشگران (مورد مطالعه: گردشگران داخلی شهر تبریز)
    جغرافیا و مطالعات محیطی , شماره 5 , سال 9 , زمستان 1399
    تحقیق حاضر با هدف تأثیر تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و رضایت گردشگران در شهر تبریز در تابستان ۱۳۹۸ انجام شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف تأثیر تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و رضایت گردشگران در شهر تبریز در تابستان ۱۳۹۸ انجام شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از گردشگران داخلی در شهر تبریز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه گردشگران داخلی هستند که در تابستان ۱۳۹۸ به شهر تبریز آمده اند. با توجه به این که حجم جامعه نا معلوم می باشد از فرمول کوکران به منظور تعیین حجم نمونه استفاده شده است که عدد 384 بدست آمده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تصویر مقصد بر شخصیت مقصد و رضایت گردشگر تأثیر مستقیم و معناداری دارد؛ و همچنین تأثیر شخصیت مقصد بر رضایت گردشگرمستقیم و معنادار است. و از سوی دیگر تصویر مقصد از طریق نقش واسط شخصیت مقصد بر رضایت گردشگر تأثیرغیرمستقیم و معناداری دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تأثیر رسانه ها بر ترویج گردشگری غذایی در شهرستان بجنورد؛ در مراحل پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن
    علوم جغرافیایی (جغرافیای کاربردی) , شماره 46 , سال 20 , بهار 1403
    امروزه گردشگري غذا به يکي از گونه هاي گردشگري تبديل شده است که کشورهاي بسياري به اهميت آن به عنوان يکي از منابع جذب گردشگر پي برده اند. تحقیق حاضر با هدف تأثیر رسانه ها بر ترویج گردشگری غذایی در شهرستان بجنورد؛ در مراحل پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن در نوروز۱۳۹۸ صورت چکیده کامل
    امروزه گردشگري غذا به يکي از گونه هاي گردشگري تبديل شده است که کشورهاي بسياري به اهميت آن به عنوان يکي از منابع جذب گردشگر پي برده اند. تحقیق حاضر با هدف تأثیر رسانه ها بر ترویج گردشگری غذایی در شهرستان بجنورد؛ در مراحل پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن در نوروز۱۳۹۸ صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه گردشگران بازدید کننده از شهرستان بجنورد در نوروز۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گيري تصادفي دردسترس از گردشگران بازدید کننده از شهرستان بجنورد و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر رسانه در ترویج گردشگری غذایی در مراحل پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن تأیید شد. پرونده مقاله