فهرست مقالات Razieh Samadipour


  • مقاله

    1 - تأثیر استراتژی های تجاری شرکت های بیمه بر توسعه محصول جدید
    تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری , شماره 1 , سال 13 , بهار 1396
    هدف از این مقاله بررسی تأثیراتی است که استراتژیهای تجاری شرکت هم بطور مستقیم و هم بطور غیرمستقیم از طریق بازارگرایی بر ارائه و توسعه محصول جدید دارند. در این راستا چارچوبی ارائه شده است که بهره گیری شرکتها از استراتژی رهبری هزینه، استراتژی تمایز و استراتژی تمرکز را به م چکیده کامل
    هدف از این مقاله بررسی تأثیراتی است که استراتژیهای تجاری شرکت هم بطور مستقیم و هم بطور غیرمستقیم از طریق بازارگرایی بر ارائه و توسعه محصول جدید دارند. در این راستا چارچوبی ارائه شده است که بهره گیری شرکتها از استراتژی رهبری هزینه، استراتژی تمایز و استراتژی تمرکز را به مشتری مداری، رقیب مداری و توسعه محصول جدید ربط می دهد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات کمی و غیر آزمایشی ؛ و از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع همبستگی بود. تعداد 17 شرکت خصوصی فعال در بازار بیمه ایران، جامعه آماری تحقیق حاضر بودندکه در این تحقیق تمامی جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شده است. به منظور جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. روایی محتوایی پرسش‌نامه مورد تأیید متخصصان و اساتید حوزه مدیریت و بازاریابی قرار گرفت. پایایی پرسش‌نامه ها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ، 87/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل از روش های آماری توصیفی و آمار استنباطی(آزمونهای همبستگی، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج این تحقیق حاکی از این بود که تأکید بیشتر بر استراتژی تمرکز باعث کاهش میزان توسعه و ارائه محصولات جدید شده و در عین حال تأثیری مثبت بر مشتری مداری خواهد داشت؛ استراتژی تمایز بر توسعه و ارائه محصول جدید، مشتری مداری و رقیب مداری توأماً تأثیر مثبت خواهد داشت و نهایتاً استراتژی رهبری هزینه فقط بر رقیب مداری مؤثر خواهد بود. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارزیابی تأثیر رضایت و قابلیت استفاده از وب‌سایت در توسعه بهره‌وری و گفته‌های شفاهی مثبت در خدمات بانک‌داری الکترونیک (مطالعه موردی: بانک‌های تجارت)
    مدیریت بهره‌وری , شماره 34 , سال 9 , پاییز 1394
    این تحقیق کوشیده است تا تأثیر رضایت و قابلیت استفاده از وب‌سایت را بر بهره‌وری و گفته‌های شفاهی مثبت مشتریان الکترونیکی بانک تجارت مورد بررسی و کاوش قرار‌دهد. داده‌های تحقیق با استفاده از نظرخواهی از 384 نفر از مشتریان الکترونیکی بانک تجارت گردآوری و برای بررسی و برآورد چکیده کامل
    این تحقیق کوشیده است تا تأثیر رضایت و قابلیت استفاده از وب‌سایت را بر بهره‌وری و گفته‌های شفاهی مثبت مشتریان الکترونیکی بانک تجارت مورد بررسی و کاوش قرار‌دهد. داده‌های تحقیق با استفاده از نظرخواهی از 384 نفر از مشتریان الکترونیکی بانک تجارت گردآوری و برای بررسی و برآورد اثر رضایت و قابلیت استفاده از وب‌سایت بر بهره‌وری و گفته‌های شفاهی مثبت از تحلیل رگرسیونی چند متغیره سلسله مراتبی(HMRA) به‌وسیله نرم‌افزار Lisrel استفاده‌شده‌است. یافته‌های حاصل از تحقیق نشان‌داد که قابلیت استفاده از وب‌سایت تاثیر مستقیمی بر رضایت مشتریان در کسب و کار بانکداری الکترونیکی دارد و همچنین رضایت مشتریان موجب بهره‌وری آنها و بهره‌وری موجب گفته‌های شفاهی مثبت در کسب و کار بانکداری الکترونیک می‌شود. در نهایت رضایت مشتریان بر گفته‌های شفاهی مثبت و بهره‌وری در کسب و کار بانکداری الکترونیک تاثیر مستقیم دارد. پرونده مقاله