فهرست مقالات مهدیه آبگون


  • مقاله

    1 - شناسایی و اولویت بندی فازی چالش های آموزش مجازی در دوره پیش دبستانی در دوران کرونا و پساکرونا
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , شماره 2 , سال 18 , تابستان 1402
    هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های آموزش مجازی در دوره پیش‌دبستانی حین و بعد کرونا است. این پژوهش، به لحاظ روش گردآوری داده‌ها، در زمرۀ پژوهش‌های آمیخته(کیفی- کمی) قرار می‌گیرد. بخش کیفی پژوهش از طریق سنتزپژوهی (انتخاب هدفمند مقاله‌های منتخب) و روش پدیدارنگار چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های آموزش مجازی در دوره پیش‌دبستانی حین و بعد کرونا است. این پژوهش، به لحاظ روش گردآوری داده‌ها، در زمرۀ پژوهش‌های آمیخته(کیفی- کمی) قرار می‌گیرد. بخش کیفی پژوهش از طریق سنتزپژوهی (انتخاب هدفمند مقاله‌های منتخب) و روش پدیدارنگاری (مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته با مربیان پیش‌دبستانی) انجام شد. در بخش کمّی پژوهش، از روش FAHP جهت رتبه‌بندی آنها استفاده شد. نمونه پژوهش در بخش استخراج چالش‌ها و شاخص‌های آن، کلیه مقاله مرتبط با آموزش مجازی پیش‌دبستانی(حین و بعد ایام کرونا) و مربیان پیش‌دبستانی است و در بخش کمی، افراد صاحب‌نظر شامل 21 مربی و 15 کارشناس از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به روش هدفمند انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی و کمی از روش تحلیل محتوای کیفی در سه سطح و روش فازی چانگ استفاده شد. براساس تجزیه وتحلیل داده‌ها 5 مولفه و 34 شاخص مؤثر در ارتباط با چالش‌های آموزش مجازی پیش‌دبستانی شناسایی شد. چالش‌های شناسایی شده به ترتیب اهمیت عبارتند از: محتوا و آموزش (30.70)، زیرساخت‌ها (27.54)، مربیان (22.30)، کودک (14.38) و والدین (5.09). پرونده مقاله