فهرست مقالات یاسمن مدانلو


  • مقاله

    1 - تاثیر برنامه شاد بر انگیزش تحصیلی و مشغولیت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه شهر ساری در درس ادبیات فارسی در دوران کرونا
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 4 , سال 14 , پاییز 1402
    چکیدههدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر برنامه شاد بر انگیزش تحصیلی و مشغولیت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه شهر ساری در درس ادبیات فارسی در دوران کرونا بود. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و دوره پیگیری یک ماهه بود. نمونه آماری چکیده کامل
    چکیدههدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر برنامه شاد بر انگیزش تحصیلی و مشغولیت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه شهر ساری در درس ادبیات فارسی در دوران کرونا بود. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و دوره پیگیری یک ماهه بود. نمونه آماری مورد مطالعه شامل 30 نفر از دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه شهر ساری بود که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب و با انتساب تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایدهی شدند (هر گروه 15 نفر). گروه آزمایش با استفاده از برنامه شاد در طی دو ماه و هر هفته به مدت 2 جلسه 90 دقیقه‌ای درس ادبیات را فرا گرفتند. اما گروه کنترل با استفاده از فایل‌های پی‌دی‌اف به یادگیری درس ادبیات پرداختند. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه انگیزش تحصیلی والرند و دیگران (1992) و مشغولیت تحصیلی ریو و تی‌سنگ (2011) بود. نتایج حاکی از افزایش انگیزش و مشغولیت تحصیلی دانش‌آموزان در گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل بود. از آن جایی که برنامه شاد منجر به افزایش انگیزش و مشغولیت تحصیلی می‌شود لذا از این برنامه می‌توان به عنوان برنامه‌ای موثر در مدارس استفاده کرد. پرونده مقاله