فهرست مقالات وحید فلاح


  • مقاله

    1 - تأثیر آموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , شماره 1 , سال 2 , بهار 1391
    هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیرآموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی شهرستان بابل است. در این پژوهش از میان جامعه 2823 نفری دانش‌آموزان مقطع پیش‌دانشگاهی، 92 نفر به روش تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه نمونه چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیرآموزش الکترونیکی بر رشد ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی شهرستان بابل است. در این پژوهش از میان جامعه 2823 نفری دانش‌آموزان مقطع پیش‌دانشگاهی، 92 نفر به روش تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه نمونه به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و جهت دست‌یابی به هدف پژوهش، روش شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل اتخاذ گردید. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه بود که به صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون اجرا شد. در این پژوهش گروه آزمایش، آموزش به روش الکترونیکی شامل پاورپوینت، نرم‌افزارهای آموزشی و کامپیوتر دریافت کردند، در حالی که گروه کنترل چنین مداخله‌ای را دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از نمرات پیش‌آزمون و پس‌آزمون، از آزمون t مستقل استفاده شد. مقایسه میانگین نمرات پیش‌آزمون دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد که بین دو گروه قبل از شروع آزمایش تفاوت معنی‌داری وجود نداشت. مقایسه میانگین نمرات پس‌آزمون بین دوگروه نشان‌داد، بین عملکرد دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ آماری، تفاوت معنی‌داری وجود دارد، هم‌چنین نتایج نشان داد که آموزش الکترونیکی تأثیر بیشتری در رشد شناختی، روانی، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزانی که به این روش آموزش دیده‌اند، در مقایسه با دانش‌آموزانی که این روش آموزش را دریافت نکردند، داشته است. پرونده مقاله