فهرست مقالات soheila zarinjoi alvar


  • مقاله

    1 - ارتباط استراتژی کسب و کار با قابلیتهای دانشی و فعالیتهای بازاریابی اقتصادی بانکی
    دانش کارآفرینی , شماره 3 , سال 2 , تابستان 1401
    در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی بانک‌ها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت‌های درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ دهند. لذا در صورتی می‌توانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند. در این پژوهش محقق به ارائه الگو چکیده کامل
    در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی بانک‌ها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیت‌های درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ دهند. لذا در صورتی می‌توانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند. در این پژوهش محقق به ارائه الگویی برای تبیین استراتژی کسب و کار با عوامل زیرساختی و قابلیت‌های دانشی بر عملکرد اقتصادی بانک به روش داده بنیاد پرداخت. بر این اساس نمونه این پژوهش، کنشگران و صاحب‌نظران حوزه بانکداری کشور هستند که از میان مدیران ارشد اجرایی حوزه بانکداری مستقر در استان ایلام برگزیده شدند. نمونه نظری مورد مصاحبه بر اساس روش نمونه‌گیری نظری و با استفاده از روش گلوله برفی، ابتدا تعداد 6 نفر به ‌عنوان نمونه هدفمند اولیه پژوهش و در نهایت از 19 نفر مصاحبه شد تا اینکه مدل به اشباع تئوریک رسید. یافته‌های اصلی پژوهش در دو بخش چارچوب مفهومی و مدل مفهومی ارائه شده است. در این مدل علاوه بر تأکید ویژه بر عوامل داخلی مؤثر بر بهره‌وری مانند نیروی انسانی‌، سرمایه‌های فکری و هم چنین بستر و ساختار فناوری، پارامترهای آلن‌لاور را نیز مدنظر قرار داده است، این مدل باعث افزایش بهره وری مدیریت دانش بانک و عملکرد اقتصادی شد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - کشف و تحلیل انواع خصومت مشتریان در صنعت خودروسازی ایران
    دانش کارآفرینی , شماره 9 , سال 3 , زمستان 1402
    هدف اصلی این پژوهش کشف و تحلیل انواع خصومت مشتریان در صنعت خودروسازی ایران بوده است.سوال اصلی این بود که چگونه می توان انواع خصومت مشتریان را شناسایی و دسته بندی نمود.با توجه به اکتشافی بودن موضوع پژوهش امکان ارائه پاسخ اولیه یا طرح فرضیه ای متناسب با پرسش اصلی بالا وج چکیده کامل
    هدف اصلی این پژوهش کشف و تحلیل انواع خصومت مشتریان در صنعت خودروسازی ایران بوده است.سوال اصلی این بود که چگونه می توان انواع خصومت مشتریان را شناسایی و دسته بندی نمود.با توجه به اکتشافی بودن موضوع پژوهش امکان ارائه پاسخ اولیه یا طرح فرضیه ای متناسب با پرسش اصلی بالا وجود نداشته و دستیابی به پاسخ نهایی با بهره گیری از روش تحلیل مضمون(تم) انجام گرفته است.برای گردآوری داده‌ها و استخراج نظرات خبرگان حوزه صنعت خودروسازی،مصاحبه های نیمه ساختاریافته با11 نفر از مدیران با سابقه این صنعت که با روش هدفمند و به صورت ارجاع زنجیره‌ای گلوله برفی انتخاب شده بودند انجام گرفت.سپس با یک فرایند رفت و برگشتی مبتنی بر تحلیل تم،مفاهیم کلیدی در ارتباط با انواع خصومت مشتریان در صنعت خودروسازی ایران استخراج گردیدند.در نهایت پس از انجام پژوهش،انواع:1-خصومت پایدار2-خصومت موقتی3-خصومت سیاسی 4-خصومت اقتصادی5-خصومت سازمانی6-خصومت فردی(روان شناختی)7-خصومت فرهنگی به عنوان انواع خصومت در صنعت خودروسازی ایران کشف گردیدند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار (مطالعه موردی: محصولات ورزشی برند مجید)
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 8 , سال 2 , زمستان 1402
    هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار در محصولات ورزشی برند مجید می-باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی از روش کتابخانه‌ای و پیمایشی است. از نظر هدف کاربردی، از نظر زمانی مقطعی، از نظر ماهیت و استراتژی کمی و از نظر فرآیند اجرا پیمای چکیده کامل
    هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار در محصولات ورزشی برند مجید می-باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی از روش کتابخانه‌ای و پیمایشی است. از نظر هدف کاربردی، از نظر زمانی مقطعی، از نظر ماهیت و استراتژی کمی و از نظر فرآیند اجرا پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان محصولات ورزشی برند مجید است که به دلیل نامحدود بودن تعداد آنها از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده و تعداد اعضای نمونه 384 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد. نرمال بودن متغیرهای پژوهش با آزمون کولموگروف اسمیرنوف بررسی شد و برای توصیف داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از روش‌های آمار استنباطی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد.یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از تأیید فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی مطرح شده در این پژوهش است و مقادیر به دست آمده از نسبت بحرانی برای تمامی فرضیات، از مقدار 58/2 بیشتر است که نشان از معنادار بودن فرضیات در سطح خطای 1% است. نتایج: نتایج نشان داد مشارکت مشتری در طراحی محصول از طریق مؤلفه‌هایی چون؛ مشارکت سخاوتمندانه، مشارکت عادلانه، مشارکت حقیقت محور، مشارکت با اعتماد و مشارکت آرزومندانه بر عملکرد کسب و کار تأثیر دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی تأثیر توجه به فضای دیجیتال بر تصمیم‌گیری مصرف‌کننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1401
    چکیدههدف: این مطالعه با هدف بررسی تأثیر توجه به فضای دیجیتال بر تصمیم‌گیری مصرف‌کننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید (مطالعه موردی محصولات ورزشی آراز) صورت پذیرفته است. روش: این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تح چکیده کامل
    چکیدههدف: این مطالعه با هدف بررسی تأثیر توجه به فضای دیجیتال بر تصمیم‌گیری مصرف‌کننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید (مطالعه موردی محصولات ورزشی آراز) صورت پذیرفته است. روش: این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات پیمایشی و از نظر زمان مقطعی است و از آن‌جایی‌که محقق تأثیر متغیر مستقل بر وابسته را بررسی می‌کند، لذا این تحقیق از نظر ماهیت از نوع تحقیقات علّی-توصیفی است. روش جمع‌آوری داده‌ها نیز میدانی می‌باشد. جامعه این تحقیق شامل مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی برند آراز در شهر آبادان می-باشد که به دلیل نامحدود بودن جامعه از فرمول کوکران برای محاسبه تعداد اعضای نمونه کمک گرفتیم. بر این اساس تعداد نمونه مورد بررسی 384 نفر (پرسشنامه) تعیین شد و برای گردآوری داده‌ها از توزیع آنلاین پرسشنامه کیم (2020) بهره جستیم. برای پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و برای روایی آن از روش تأیید عاملی تحلیلی بهره جستیم. نتایج آزمون فرضیات تحقیق با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفته است.یافته‌ها: نتایج نشان داد که توجه به فضای دیجیتال بر تصمیم‌گیری مصرف‌کننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید تأثیر دارد. همچنین، برندهای ورزشی از جمله برندهای ایرانی نیاز به نصب دستگاه‌های دیجیتال در فروشگاه‌ها برای ایجاد فضای دیجیتال برای سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان دارند. پرونده مقاله