فهرست مقالات رضیه  سعیدی راد


  • مقاله

    1 - بررسی عوامل ارتقاء کیفیت خدمات پذیرایی با تأکید بر مهندسی منو: تمرکز برگردشگری غذا (هتل‌ها و رستوران‌های شهر یزد)
    جغرافیایی فضای گردشگری , شماره 50 , سال 13 , بهار 1403
    یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پایه‌های صنعت گردشگری در هر کشوری موضوع تأمین غذای گردشگران داخلی و خارجی در مکان‌هایی آرام و مفرح است که آنها با نام غذاخوری یا رستوران شناخته شده‌اند. این پژوهش به بررسی عوامل تأثیرگذار بر درک کیفیت خدمات پذیرایی شهر پرداخته است. جامعه آما چکیده کامل
    یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پایه‌های صنعت گردشگری در هر کشوری موضوع تأمین غذای گردشگران داخلی و خارجی در مکان‌هایی آرام و مفرح است که آنها با نام غذاخوری یا رستوران شناخته شده‌اند. این پژوهش به بررسی عوامل تأثیرگذار بر درک کیفیت خدمات پذیرایی شهر پرداخته است. جامعه آماری اولیه این پژوهش شامل کلیه مشتریان هتل‌ها و رستوران‌های شهر یزد بودند. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، به نمونه‌گیری از جامعه روی آورده شد و با توجه به یکنواختی جامعه، روش نمونه‌گیری ساده تصادفی انتخاب شد. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی می‌باشد. از آنجا که ابزار اصلی پژوهش (پرسشنامه) در جامعه آماری و بین نمونه‌ها توزیع و جمع‌آوری شده است، از نوع پیمایشی است و با توجه به بررسی روابط بین متغیرها، از نوع همبستگی، می‌باشد. در این پژوهش، با توجه به حجم نمونه مورد نیاز123 پرسشنامه توزیع شده است و نتایج روایی و پایایی پرسشنامه نیز قابل قبول بوده است. نتایج حکایت از وجود رابطه معنادار و مستقیم بین قابل لمس بودن، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، ضمانت و مهندسی منو با درک کیفیت خدمات پذیرایی داشت .همچنین رابطه یکدلی با درک کیفیت خدمات پذیرایی در جامعه آماری مورد بررسی تأیید نشد. نتایج این تحقیق می‌تواند در طراحی مهندسی منو کمک کند و در بخش‌ها و فعالیت‌های خصوصی جهت بهبود خدمات هتلداری و همچنین سازمان‌های تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود. پرونده مقاله