فهرست مقالات مازیار نخکوب


  • مقاله

    1 - نگرش به مدیریت منابع انسانی سبز در رابطه میان آگاهی محیط زیستی و عملکرد دوستدار محیط زیست (مورد مطالعه: پتروشیمی پترو آرمند لردگان)
    مدیریت و حقوق محیط زیست , شماره 3 , سال 2 , بهار 1403

    این پژوهش که با هدف نقش تعدیل‌کننده نگرش به مدیریت منابع انسانی سبز در رابطه میان آگاهی محیط زیستی و عملکرد دوستدار محیط زیست (مورد مطالعه: پتروشیمی پترو آرمند لردگان) انجام گرفته است؛ از نظر روش، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی م چکیده کامل

    این پژوهش که با هدف نقش تعدیل‌کننده نگرش به مدیریت منابع انسانی سبز در رابطه میان آگاهی محیط زیستی و عملکرد دوستدار محیط زیست (مورد مطالعه: پتروشیمی پترو آرمند لردگان) انجام گرفته است؛ از نظر روش، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان پتروشیمی پتروآرمند لردگان است که با استفاده از روش سرشماری تعداد 70 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار اندازه گیری تحقیق، سه پرسشنامه استاندارد برای متغیرهای پژوهش بود که برای اندازه‌گیری روایی پرسشنامه‌ها از روش صوری و محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن برابر 953/0برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای Spss27 و Smart Pls4 انجام شد. برای بررسی نرمال بودن داده‌ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و برای آزمون فرضیه از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد آگاهی محیط زیستی و نگرش به مدیریت منابع انسانی سبز بر عملکرد دوستدار محیط زیست تاثیر دارد؛ همچنین نگرش به مدیریت منابع انسانی سبز رابطه بین آگاهی محیط زیستی و عملکرد دوستدار محیط زیست را تعدیل کرد.

    پرونده مقاله