فهرست مقالات طاهره ابوئی


  • مقاله

    1 - رتبه بندی عوامل موثر بر آموزش کارآفرینی برای ایجاد کسب وکارهای دانش بنیان در شتاب دهنده های مستقر در مراکز رشد دانشگاهی
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1398
    تحقیق حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و توسعه ای است و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی و جزءپژوهش های کیفی محسوب می شود. جامعه آماری شامل اساتید دانشگاهی و خبرگان حوزه آموزش و کارآفرینی کشور بودند. از بین این افراد 32 نفر با استفاده از روش نمونه گی چکیده کامل
    تحقیق حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و توسعه ای است و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی و جزءپژوهش های کیفی محسوب می شود. جامعه آماری شامل اساتید دانشگاهی و خبرگان حوزه آموزش و کارآفرینی کشور بودند. از بین این افراد 32 نفر با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی و هدفمند انتخاب شدند. این پژوهش در سال 1398 انجام شد و گردآوری داده ها در این پژوهش به روش کتابخانه ای و میدانی انجام گرفت. در بخش میدانی از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد، تجزیه و تحلیل داده ها در پژوهش به روش دلفی فازی انجام شد و شاخص های آموزش کارآفرینی با روش تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفت. برای رتبه بندی عوامل موثر بر آموزش کارآفرینی از روش سلسله مراتبی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد شاخص های ارتباط با صنعت، امکانات و تجهیزات، محتوای دروس آموزشی، دوره های آموزشی، فرایندها و روش ها، عوامل ساختاری، عوامل توسعه ای، نظام مالی، عوامل رفتاری، نظام پژوهشی و فعالیت دانش آموختگان به ترتیب در آموزش کارآفرینی برای ایجاد کسب وکارهای دانش بنیان درشتاب دهنده های مراکز رشد دانشگاهی دارای اولویت هستند و براساس یافته های تحقیق می توان نتیجه گرفت برای آموزش کارآفرینی مناسب نیازمند تدوین رویکرد مناسب ارتباط دانشگاه باصنعت، سیاست های حمایتی برای دانشجویان فعال شرکت های نوپا، تجیهزات به روز شده، رویکرد کارآفرینانه دربحث آموزش وپژوهش، ایجاد فرهنگ و روحیه کارآفرینی می باشد و شتابدهنده های مراکز رشد باید ساختار خود را براساس نیاز و عدم قطعیت های محیطی تغییر دهند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی نقش واسطه گری سلامت روانی در رابطه بین تعهد مذهبی با عملکرد شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد
    فصلنامه علمی روش ها و مدل های روانشناختی , شماره 5 , سال 5 , زمستان 1393
    هدف از پژوهش حاضر تبیین نقش واسطه­گری سلامت روانی در رابطه بین تعهد مذهبی با عملکرد شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد می­باشد. جامعه­ی آماری پژوهش شامل 94 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد ب چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر تبیین نقش واسطه­گری سلامت روانی در رابطه بین تعهد مذهبی با عملکرد شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد می­باشد. جامعه­ی آماری پژوهش شامل 94 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد بود که در این بین نمونه­گیری با استفاده از روش سرشماری انجام گردید و در نهایت91 پرسشنامه عودت داده شده مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه استاندارد سلامت روان گلدبرگ و هیلر(1979)، پرسشنامه تعهد مذهبی وارتینگتون و همکاران(2003) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون(1990) بود که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0، 91/0 و 94/0 محاسبه گردید. نتایج حاصل از تحلیل سوالات با استفاده از تحلیل مسیر انجام شد که نشان داد تعهد مذهبی پیش بینی کننده مثبت و معنادار عملکرد شغلی و سلامت روانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد می باشد و همچنین  سلامت روانی در رابطه­ی بین تعهد مذهبی و عملکرد شغلی نقش واسطه­گری دارد. پرونده مقاله