فهرست مقالات ترانه عنایتی


  • مقاله

    1 - رابطه جامعه یادگیرنده حرفه‌ای با نوآوری سازمانی با میانجی‌گری تسهیم دانش به منظور ارائه مدل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 2 , سال 16 , تابستان 1400
    هدف: هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه جامعه یادگیرنده حرفه‌ای با نوآوری سازمانی با میانجی‌گری تسهیم دانش به منظور ارائه مدل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران بود. روش شناسی: این پژوهش‌ از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری آن را اعضای چکیده کامل
    هدف: هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه جامعه یادگیرنده حرفه‌ای با نوآوری سازمانی با میانجی‌گری تسهیم دانش به منظور ارائه مدل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران بود. روش شناسی: این پژوهش‌ از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری آن را اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد شهر تهران به تعداد 1916 نفر تشکیل دادند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 320 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه محقق ساخته جامعه یادگیرنده حرفه‌ای با 87 سوال، پرسش‌نامه نوآوری سازمانی اسماعیل و همکاران (2002) با 33 سوال و پرسش‌نامه تسهیم دانش دیکسون (2000) با 15 سوال استفاده شد. روایی و پایایی ابزارها نیز مورد تأیید قرار گرفت.یافته ها: نتایج آزمون معادلات ساختاری نشان داد؛ بین جامعه یادگیرنده حرفه‌ای با نوآوری سازمانی (ضریب استاندارد 710/0) و تسهیم دانش (ضریب استاندارد 586/0) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین تسهیم دانش با نوآوری سازمانی (ضریب استاندارد 701/) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: همچنین رابطه جامعه یادگیرنده حرفه‌ای با نوآوری سازمانی با میانجی‌گری تسهیم دانش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران مثبت و معنادار است و مدل ارائه شده نیز دارای برازش مناسب می‌باشد. پرونده مقاله