فهرست مقالات جلال مرادی


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش شهر خدابنده (قیدار)
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 1 , سال 11 , بهار 1395
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در آموزش و پرورش شهر قیدار به صورت توصیفی و پیمایشی انجام یافته است. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و معاونین آموزش و پرورش شهر قیدار که 195 نفر بود که با استفاده ازروش نمونه گیری مورگان انجام شد 130 ن چکیده کامل
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در آموزش و پرورش شهر قیدار به صورت توصیفی و پیمایشی انجام یافته است. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و معاونین آموزش و پرورش شهر قیدار که 195 نفر بود که با استفاده ازروش نمونه گیری مورگان انجام شد 130 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید.ابزار گردآوری و تجزیه تحلیل داده ها: برای گردآوری داده ها در این پژوهش از دو پرسشنامه استفاده شدکه پایایی پرسشنامه مدیریت دانش لاوسن با 24 گویه دارای 88 درصد پایایی می باشد و پایایی پرسشنامه فرهنگ سازمانی کامرون و کویین با 24 گویه دارای 91 درصد پایایی می باشدکه ضرایب (آلفا) کرونباخ نشان می دهد که پرسشنامه های به کار برده شده توسط مححق از پایایی بالایی برخوردار می باشد. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از طریق نرم افزارSpss20 در سطح آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام) مورد انجام قرار گرفت. یافته ها و نتیجه گیری : پاسخ دهندگان وضعیت فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش را در آموزش و پرورش قیدار قوی ارزیابی کرده اند و یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین نماد فرهنگ وضعیت سالار، نماد فرهنگ خانواده، نماد فرهنگ سلسله مراتب با مولفه های مدیریت دانش به صورت کلی همبستگی معناداری وجود دارد. همچنین براساس نتایج تحلیل رگرسیون، از کل مقدار 9/29 درصدی ضریب تعیین ملاک،درگام اول تحلیل رگرسیون متغیر نماد فرهنگ وضعیت سالار با ضریب بتای 480/0، 23 درصد، درگام دوم متغیر نماد فرهنگ خانوادگی با ضریب بتای 239/0، 2/5 درصد و در گام سوم متغیر نماد فرهنگ سلسله مراتب با ضریب بتای 142/0، 7/1 درصد توانستند مولفه های مدیریت دانش را پیش بینی و تبیین کنند. پرونده مقاله