فهرست مقالات محمّد هادی   یدالله پور


  • مقاله

    1 - بررسی آسیب شناخت خانواده در تعلیم و تربیت معنوی کودکان و نوجوانان از منظر آموزه های اسلامی و نهادهای آموزشی بر اساس مدل ساختاری
    پژوهش‌های برنامه‌ریزی درسی و آموزشی , شماره 1 , سال 14 , بهار 1403

    هدف این پژوهش بررسی آسیب شناخت خانواده درتعلیم و تربیت معنوی کودکان و نوجوانان از منظر آموزه های اسلامی و نهادهای آموزشی بر اساس مدل ساختاری بود. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ ماهیت، توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان مدارس دوره متوسطه اول شه چکیده کامل

    هدف این پژوهش بررسی آسیب شناخت خانواده درتعلیم و تربیت معنوی کودکان و نوجوانان از منظر آموزه های اسلامی و نهادهای آموزشی بر اساس مدل ساختاری بود. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ ماهیت، توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان مدارس دوره متوسطه اول شهر ساری به تعداد1142نفر بودند که از این تعداد ، 209 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته بود. روايي محتوايي پرسشنامه¬ها براساس نظر خبرگان، و روايي سازه آن با روش تحليل عاملي تاييدي بررسي شد. پايايي آن¬ها نيز با محاسبة، پايايي تركيبي و ضريب آلفاي كرونباخ تأييد شد. به منظور آزمون فرضیات از مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار SmartPLS3 استفاده شد. نتایج نشان داد که بررسی آسیب شناخت خانواده در تعلیم و تربیت معنوی کودکان و نوجوانان از منظر آموزه های اسلامی و نهادهای آموزشی بر اساس مدل ساختاری تاثیر معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که اغلب ضرایب معناداری t از 96/1 بیشترهستند، یعنی بیشتر روابط میان متغیرها در سطح اطمینان 95% معنادار هستند و می توان گفت که مدل برازش قوی دارد و مورد تایید است.

    پرونده مقاله