فهرست مقالات طیبه ناظمیان


  • مقاله

    1 - ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 13 , سال 12 , بهار 1403
    تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی انجام شد. در تحقیق حاضر از روش آمیخته ترکیبی و تحلیل کیفی و کمی استفاده شد. در این تحقیق در بخش کیفی با مصاحبه از 35 نفر تا اشباع نظری داده های تحقیق جمع آوری گردید و در بخش کمی جامعه آماري اعضاي هیات چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی انجام شد. در تحقیق حاضر از روش آمیخته ترکیبی و تحلیل کیفی و کمی استفاده شد. در این تحقیق در بخش کیفی با مصاحبه از 35 نفر تا اشباع نظری داده های تحقیق جمع آوری گردید و در بخش کمی جامعه آماري اعضاي هیات علمی دانشکده هاي مدیریت کارآفرینی دانشگاه هاي سراسر کشور، اعضاي هیات علمی دانشکده هاي تربیت بدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت کسب و کار تشکیل دادند که تعداد آنها 2210 نفر جامعه آماری بوده که بر اساس جدول مورگان 385 نفر نمونه تحقیق برآورد شدند. برای اجرای تحقیق در مرحله کیفی با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه ساختار یافته و در مرحله کمی از پرسشنامه برگرفته از مرحله کیفی تحقیق استفاده شد. تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش گرندد تدئری به روش گلیزر و تکنیک‌های کد گذاری باز و محوری و در بخش کمی تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد مولفه های نهایی مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی شامل مدیریت، نگرش، ساختار و فرهنگ می باشد. همچنین نتایج مدل سازی تحقیق نشان داد مدل تحقیق نیز دارای برازش مطلوب می باشد. بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت برای توسعه کارآفرینی در کسب وکارهای ورزشی باید با استفاده از توسعه نگرش کارآفرینی بر مبنای ساختار قانونی و مدیریتی موجود، اقدامات لازم را برای بهره گیری از فرصت های کارآفرینی انجام داد و زمینه توسعه کسب و کارهای ورزشی را فراهم نمود. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 13 , سال 13 , بهار 1403

    تحقیق حاضر با هدف مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی انجام شد. در تحقیق حاضر از روش ترکیبی با رویکرد اکتشافی استفاده شد. در این تحقیق در بخش کیفی با مصاحبه از 35 نفر اشباع نظری ایجاد شد. در بخش کمی جامعه آماري اعضاي هیات علمی دانشکده هاي مدیریت کارآفرینی دانشگاه هاي سراسر کشور، اعضاي هیات علمی دانشکده هاي تربیت بدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت کسب و کار تشکیل دادند. بر اساس آمار اخذ شده از سازمان های ذی ربط 2210 نفر جامعه آماری بوده که بر اساس جدول مورگان 385 نفر نمونه تحقیق برآورد شدند. برای اجرای تحقیق در مرحله کیفی با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه ساختار یافته داده ها جمع آوری شد. در  مرحله کمی از پرسشنامه استفاده شد.  جهت تایید روایی بخش کیفی کلیه چک لیست ها به تایید 4 تن از خبرگان مدیریت ورزشی رسید. برای بررسی روایی ابزار کمی، از ضریب نسبی روایی محتوا CVR  استفاده شد. برای تایید پایایی پرسشنامه‌ ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه91/0 گزارش شد.  تحلیل داده ها در  بخش کیفی از تکنیک‌های کد گذاری باز و محوری، تلخیص و  در بخش کمی تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها شرایط علی، شرایط زمینه­ای  و راهبردهای موثر در کارآفرینی استراتژیک را نشان داد. همچنین مدل نهایی کارآ،رینی استراتژیک نیز دارای برازش مطلوب می باشد.

     

    پرونده مقاله