فهرست مقالات الهه طاهری


  • مقاله

    1 - اثر نقش ادراک و شخصیت مصرف کنندگان بر قصد خرید خودروهای هیبریدی
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 4 , سال 7 , پاییز 1395
    شناسایی قصد مصرف‌کننده و رفتار خرید به عنوان یک عامل مهم در بقا و رشد شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. هدف از انجام پژوهش، بررسی اثر نقش ادراک و شخصیت مصرف کنندگان بر قصد خرید خودروهای هیبریدی است. روش تحقیق، توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه خریداران خودروهای هیبری چکیده کامل
    شناسایی قصد مصرف‌کننده و رفتار خرید به عنوان یک عامل مهم در بقا و رشد شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. هدف از انجام پژوهش، بررسی اثر نقش ادراک و شخصیت مصرف کنندگان بر قصد خرید خودروهای هیبریدی است. روش تحقیق، توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه خریداران خودروهای هیبریدی در تهران در سال 1400 است. روش نمونه‌گیری، غیراحتمالی و در دسترس و حجم نمونه 384 نفر است. در این پژوهش برای جمع آوری داده‌ها از دو پرسشنامه استاندارد (هی و هو 2018 و ایدین و پهلیوان 2010) استفاده می‌شود. داده‌ها با استفاده از نرمافزار SPSS21 و نرم افزار Smart_PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها حاکی از آن است که مزایای پولی درک شده، محیط درک شده، ریسک درک شده، هزینه درک شده، تیپ شخصیتی الف و تیپ شخصیتی ب بر قصد خرید خودروهای هیبریدی تاثیرگذار است. در نهایت، تاثیر نماد درک شده بر قصد خرید خودروهای هیبریدی مورد تایید قرار نگرفت. پرونده مقاله