فهرست مقالات نرگس جوزی


  • مقاله

    1 - ارائه الگوی خط مشی گذاری توسعه اعتماد ادراک شده به نیروی انتظامی استان لرستان
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 4 , سال 7 , پاییز 1395
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه ها، ارائه الگو و رتبه بندی عوامل موثر بر اعتماد ادراک شده صورت گرفت. نقش پلیس در جامعه به عنوان عامل اجرای قانون بسیار مهم است، در این پژوهش مولفه‌های اعتماد عمومی بررسی شده و مدل به کار گرفته شده از طرف پلیس باید متناسب با محیط ا چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه ها، ارائه الگو و رتبه بندی عوامل موثر بر اعتماد ادراک شده صورت گرفت. نقش پلیس در جامعه به عنوان عامل اجرای قانون بسیار مهم است، در این پژوهش مولفه‌های اعتماد عمومی بررسی شده و مدل به کار گرفته شده از طرف پلیس باید متناسب با محیط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه مورد نظرباشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی - توسعه ای، و از نظر ماهیت و روش، توصیفی می باشد. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه استفاده شده است. راهبرد این پژوهش کیفی استفاده از روش تحلیل مضمون است. نتایج حاصل از این پژوهش منجر به ارائه الگوی خط مشی گذاری توسعه اعتماد ادراک شده به نیروی انتظامی شد و یافته‌های پژوهش نشان می دهد مولفه‌های رفتاری، زمینه ای، ساختار، اثرات، پیامدها، برونداد و عوامل مربوط به اجرا عوامل موثر بر اعتماد ادارک شده می باشند. سوال‌های پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بر این اساس تعداد 3 مضمون فراگیر، 7 مضمون سازمان دهنده (بُعد) از 70 مضمون پایه (مولفه) مرتبط با الگوی پژوهش شناسایی و استخراج گردید؛ جهت اعتبار سنجی عوامل استخراجی پس از انجام سه مرحله دلفی 41 مورد از مولفه‌ها تائید و 22 مورد از آن‌ها رد شدند. الگوی مستخرج با استفاده از نرم افزار Smart PLS03 ارزیابی و پس از اصلاح و حذف 22 مورد دیگر از سوالات مدل مورد برازش و تائید قرار گرفت. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه عوامل تاثیرگذار یادگیری سازمان بر تعهد سازمانی کارکنان درشعب بانک ملی ایران شهر خرم آباد
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 2 , سال 8 , تابستان 1396
    هدف از این تحقیق، بررسی نقش یادگیری سازمانی در قالب مؤلفه های مربوط به یادگیری سازمانی (اشتراک دانش، توسعه شایستگی های کارکنان، چشم انداز مشترک، رهبری مشارکتی، تفکر سیستمی) برتعهد سازمانی کارکنان سازمان است. تعهد آغازین کارکنان به سازمان تا حد زیادی با ویژگی های شخصی ما چکیده کامل
    هدف از این تحقیق، بررسی نقش یادگیری سازمانی در قالب مؤلفه های مربوط به یادگیری سازمانی (اشتراک دانش، توسعه شایستگی های کارکنان، چشم انداز مشترک، رهبری مشارکتی، تفکر سیستمی) برتعهد سازمانی کارکنان سازمان است. تعهد آغازین کارکنان به سازمان تا حد زیادی با ویژگی های شخصی مانند شخصیت، ارزشها، تحصیلات و میزان سازگاری انتظاراتشان از شغل با تجربیات شغلی آغازین آنان معین می شود. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده ها، کمی، توصیفی از نوع همبستگی و از نظر اجرا به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بانک ملی ایران شهرستان خرم آباد است که در مجموع 160نفر می باشند. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه بوده و از طریق آزمون همبستگی پیرسون رابطه بین دو متغیر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه این تحقیق حاکی از بالا بودن ارتباط و همبستگی بین مولفه های موثر توانمند سازی بر تعهد سازمانی کارکنان است و از بین همه عوامل ضریب همبستگی به ترتیب چشم انداز مشترک و تفکر سیستمی 69 درصد، اشتراک دانش 64 درصد، رهبری مشارکتی 63 درصد و تفکر سیستمی 49 درصد بوده است. در این پژوهش همه عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سازمان با تعهد سازمانی کارکنان رابطه مثبت و معناداری دارند. پرونده مقاله