فهرست مقالات راضیه خاندوزی


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه جهت گیری بازار و سرمایه فکری با موفقیت محصول سبز
    مدیریت سبز , شماره 2 , سال 2 , تابستان 1401
    موضوع موفقیت در ارائه محصول جدید که در این تحقیق محصول سبز است، موضوعی پر اهمیت برای مدیران و مالکان شرکت‌ها می‌باشد. از موارد پر اهمیت این مقوله تاثیرگذاری جهت‌گیری بازار و سرمایه فکری بر موفقیت محصول جدید است. تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه جهت‌گیری بازار و سرمایه فکری چکیده کامل
    موضوع موفقیت در ارائه محصول جدید که در این تحقیق محصول سبز است، موضوعی پر اهمیت برای مدیران و مالکان شرکت‌ها می‌باشد. از موارد پر اهمیت این مقوله تاثیرگذاری جهت‌گیری بازار و سرمایه فکری بر موفقیت محصول جدید است. تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه جهت‌گیری بازار و سرمایه فکری با موفقیت محصول سبز انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی پیمایشی است که برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه که روایی آن با نظر اساتید و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ و عدد 81/0 مورد تایید قرار گرفته، استفاده شده است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه کارکنان شرکت‌های تولیدی محصولات سبز است و حجم نمونه 63 می‌باشد. شیوه نمونه‌گیــری تصادفی ساده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش مدلسازی معادلات ساختاری و با نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که بین جهت‌گیری بازار با موفقیت محصول سبز رابطه وجود دارد. همچنین ارتباط بین جهت‌گیری بازار با سرمایه فکری و ارتباط بین سرمایه فکری با موفقیت محصول سبز تایید شد. این پژوهش می‌تواند در راستای نتایج حاصل از آن، به دلیل ارائه‌ی اطلاعات مفید در حوزه مدیریت سبز، برای محققان و مدیران ارزشمند باشد. پرونده مقاله