فهرست مقالات حمیدرضا امیرحسنخانی


  • مقاله

    1 - ارائه یک مدل ترکیبی مبتنی بر یادگیری ماشینی برای طبقه بندی مشتریان مشترک صنعت بانکداری و بیمه
    مدیریت بهره‌وری , شماره 68 , سال 18 , بهار 1403
    رقابت¬های جهانی، صنابع پویا و چرخه¬های نوآوری و فناوری که به سرعت در حال کوتاه شدن هستند همگی چالش¬های مهمی را برای صنعت مالی، بانکداری و بیمه ایجاد کرده¬اند و نیاز به تجزیه و تحلیل داده¬ها جهت بهبود فرآیندهای تصمیم¬گیری- در این سازمان¬ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است؛ چکیده کامل
    رقابت¬های جهانی، صنابع پویا و چرخه¬های نوآوری و فناوری که به سرعت در حال کوتاه شدن هستند همگی چالش¬های مهمی را برای صنعت مالی، بانکداری و بیمه ایجاد کرده¬اند و نیاز به تجزیه و تحلیل داده¬ها جهت بهبود فرآیندهای تصمیم¬گیری- در این سازمان¬ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است؛ در این میان، داده¬هایی که در پایگاه-های اطلاعاتی این سازمان¬ها نگهداری می¬شوند به عنوان منابع ارزشمند اطلاعات و دانش مورد نیاز جهت تصمیم-گیری¬های سازمانی مطرح می¬باشند؛ در این تحقیق بر روی مشتریان مشترک صنعت بانکداری و بیمه تمرکز شده است. هدف از این تحقیق، ارائۀ روشی جهت پیش¬بینی عملکرد مشتریان جدیدالورود بر مبنای رفتار مشتریان پیشین است؛ برای این منظور، از یک مدل ترکیبی مبتنی بر ماشین بردار پشتیبان و الگوریتم ژنتیک استفاده شده است؛ بدین ترتیب که ماشین بردار پشتیبان، وظیفه مدل‌سازی رابطه بین عملکرد مشتریان و اطلاعات هویتی آنها را بر عهده دارد و الگوریتم ژنتیک، وظیفه تنظیم و بهینه‌سازی پارامترهای ماشین بردار پشتیبان را عهده‌دار است. نتایج به دست آمده از طبقه بندی مشتریان- با استفاده از مدل پیشنهادی در این تحقیق- طبقه بندی مشتریان با دقت بالای ۹۹ درصد است. پرونده مقاله