فهرست مقالات محمد عباس زاده


  • مقاله

    1 - رابطه‌ی اعتماد به شبکه‌های اجتماعی آنلاین در گرایش به ایجاد کمپین‌های حمایتی (مورد مطالعه: زنان شهر ماکو )
    مطالعات جامعه شناسی , شماره 3 , سال 16 , پاییز 1402
    با همه‌گیر شدن و افزایش اعتماد به شبکه‌های مجازی، این شبکه‌ها نقش مهمی در ایجاد کمپین‌های مجازی به عهده گرفته‌اند. شبکه‌های اجتماعی مجازی با توجه به امکانات خود، به کاربران این امکان را می‌دهند تا با دسترسی به بخش بیشتری از جامعه‌، کمپین‌های مختلفی ایجاد کنند. هدف پژوهش چکیده کامل
    با همه‌گیر شدن و افزایش اعتماد به شبکه‌های مجازی، این شبکه‌ها نقش مهمی در ایجاد کمپین‌های مجازی به عهده گرفته‌اند. شبکه‌های اجتماعی مجازی با توجه به امکانات خود، به کاربران این امکان را می‌دهند تا با دسترسی به بخش بیشتری از جامعه‌، کمپین‌های مختلفی ایجاد کنند. هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اینترنتی با ایجاد کمپین‌های مجازی است. روش پژوهش پیمایشی بوده و از ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را زنان بالای 15 سال ساکن شهرستان ماکو در سال 1400 تشکیل می‌دهند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 365 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد که بین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی (خود محور بودن کاربران، عدم نظارت رسمی و سانسور محتوا، انگیزه‌های جهان وطنی) و اعتماد به این شبکه‌ها و گرایش به ایجاد کمپین‌های حمایتی همبستگی معنادار مستقیمی وجود دارد. متغیرهای فوق در مدل رگرسیون توانسته‌اند 33/0 از تغییرات گرایش به ایجاد کمپین‌های حمایتی را تبیین کنند. پرونده مقاله