فهرست مقالات Majid Khalili


  • مقاله

    1 - A Hybrid Unconscious Search Algorithm for Mixed-model Assembly Line Balancing Problem with SDST, Parallel Workstation and Learning Effect
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , شماره 1 , سال 13 , بهار 2020
    Due to the variety of products, simultaneous production of different models has an important role in production systems. Moreover, considering the realistic constraints in designing production lines attracted a lot of attentions in recent researches. Since the assembly چکیده کامل
    Due to the variety of products, simultaneous production of different models has an important role in production systems. Moreover, considering the realistic constraints in designing production lines attracted a lot of attentions in recent researches. Since the assembly line balancing problem is NP-hard, efficient methods are needed to solve this kind of problems. In this study, a new hybrid method based on unconscious search algorithm (USGA) is proposed to solve mixed-model assembly line balancing problem considering some realistic conditions such as parallel workstation, zoning constraints, sequence dependent setup times and learning effect. This method is a modified version of the unconscious search algorithm which applies the operators of genetic algorithm as the local search step. Performance of the proposed algorithm is tested on a set of test problems and compared with GA and ACOGA. The experimental results indicate that USGA outperforms GA and ACOGA. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Using Electromagnetism Algorithm for Determining the Number of kanbans in a Multi-stage Supply Chain System
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , شماره 1 , سال 3 , زمستان 2010
    This paper studies the multi-stage supply chain system (MSSCM) controlled by the kanban mechanism. In the kanban system, decision making is based on the number of kanbans as well as batch sizes. A kanban mechanism is employed to assist in linking different production pr چکیده کامل
    This paper studies the multi-stage supply chain system (MSSCM) controlled by the kanban mechanism. In the kanban system, decision making is based on the number of kanbans as well as batch sizes. A kanban mechanism is employed to assist in linking different production processes in a supply chain system in order to implement the scope of just-in-time (JIT) philosophy. For a MSSCM, a mixed-integer nonlinear programming (MINLP) problem is formulated from the perspective of JIT delivery policy where a kanban may reflect to a transporter. Since the adopted model is of MINLP type and solving it by branch and bound (B&B) takes time, a metaheuristic is presented. This metaheuristic is an electromagnetic algorithm (EA). The EA is compared against an existing algorithm and also B&B results to evaluate the proposed metaheuristic. Extensive experiments and statistical analyses demonstrate that our proposed EM is more efficient than B&B with regard to the objective functions considered in this paper. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج
    پژوهش اجتماعی , شماره 5 , سال 9 , زمستان 1395
    چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج در سال 1395 انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آم چکیده کامل
    چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج در سال 1395 انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج بود نمونه مورد مطالعه با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل (20 نفر) انتخاب شدند. گروه آزمایش طی 8 هفته در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین محتوای درسی به روش سنتی برای کلاس های گروه آزمایش ارائه گردید. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد خودتنظیمی زیمرمن و مارتینز-پونز (1986) انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامه ها از طریق نرم افزار SPSS20 در دو بخش توصیفی و استنباطی (تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر) انجام پذیرفت. نتایج تحلیل نشان داد که پس از آموزش تفاوت معناداری در خودتنظیمی تحصیلی با گروه کنترل ایجاد شد. گروه آزمایش بعد از دو ماه پس از آموزش برتری خود را حفظ کردند. نتایج پژوهش، بیانگر تاثیر مثبت استفاده از یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی بود. پرونده مقاله