فهرست مقالات manizheh mollaei


  • مقاله

    1 - The effect of external service quality on customer’s loyalty in hotel’s industry supply chain (Case Study: Parsian Hotels)
    پژوهشگر , شماره 4 , سال 2 , تابستان 2017
    Service quality is a factor for measuring customer satisfaction in hotel industry. Therefore, in order to achieve competitive advantage and maintain customers, improving service quality has become an important tool in hotel industry to achieve customer satisfaction whic چکیده کامل
    Service quality is a factor for measuring customer satisfaction in hotel industry. Therefore, in order to achieve competitive advantage and maintain customers, improving service quality has become an important tool in hotel industry to achieve customer satisfaction which is lead to customer loyalty. Because companies are developing close relationships with suppliers and customers. Since then the role of suppliers and their impact on the external services quality cannot be forgotten, in this research, the effect of external services quality are examined on internal service quality and customer loyalty in the supply chain of hotel industry. After reviewing the literature of the study and identifying the variables, the standard questionnaire Parkshash (2011) was distributed among 265 experts of the Parsian hotels complex then were analyzed by Structural Equation Modeling(SEM) and LISREL8. Ultimately finding showed that there is a positive relationship between external service quality and internal service quality and customer loyalty. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - شناسایی نقش تولید مجازی و تکنولوژی جدید بر چابکی و سودآوری سازمانی در بازارهای رقابتی
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1400
    به دلیل تغییراتی همچون پیچیده‌تر شدن بازارهای رقابتی، تکنولوژی‌های جدید، تنوع نیازهای مصرف‌کنندگان، کاهش دوره عمر محصول و افزایش تنوع محصول سازمان‌ها و حفظ بقا در عرصه رقابت، شرکت‌ها می‌بایست به دنبال روش‌های مؤثری باشند. سیستم‌ تولید مجازی به‌عنوان یکی از روش‌های شناخت چکیده کامل
    به دلیل تغییراتی همچون پیچیده‌تر شدن بازارهای رقابتی، تکنولوژی‌های جدید، تنوع نیازهای مصرف‌کنندگان، کاهش دوره عمر محصول و افزایش تنوع محصول سازمان‌ها و حفظ بقا در عرصه رقابت، شرکت‌ها می‌بایست به دنبال روش‌های مؤثری باشند. سیستم‌ تولید مجازی به‌عنوان یکی از روش‌های شناخته‌شده مدیریتی در دستیابی به تولید چابک و بقا در محیطی آشفته، کمک می‌کند. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی فاکتورهای چابک‌سازی در سازمان‌های تولیدی و سپس بررسی اثرات استراتژی تولید مجازی بر روی قابلیتهای چابکی می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. روش گردآوری داده‌های مربوط به ادبیات تحقیق، روش کتابخانه‌ای شامل کتب و مقالات مختلف و نشریات داخلی و خارجی می‌باشد و از روش پرسشنامه جهت جمع‌آوری داده‌های موردنیاز در این تحقیق برای آزمون فرضیه‌ها استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان شرکت آهنگری نوین واقع در شهرک صنعتی تهران می‌باشد که مشتمل بر 80 نفر کارگر خط، 20 نفر شاغل در بخش مالی، اداری و دفتری و 30 نفر شاغل در بخش کارشناسی و مدیریت است. با توجه مشخص بودن تعداد اعضاء جامعه، برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. تعداد نمونه برای جامعه 130 نفری شامل 97 نفر می‌باشد. روش‌های آمار استنباطی مورد استفاده در پژوهش حاضر، آزمون نرمالیتی و تحلیل رگرسیون می‌باشد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بالا بودن سطح تولید مجازی بر افزایش چابکی مؤثر است. لذا می‌توان گفت: توجه به تولید مجازی منجر به ارتقا سطح چابکی و در نتیجه افزایش سودآوری شرکت‌های تولیدی در محیط رقابتی امروز می‌شود. پرونده مقاله